El Departament d’Orientació del nostre centre treballa dia a dia en un procés que tracta de respondre a la diversitat de l’alumnat incrementant la seua participació i reduint l’exclusió en i des de l’educació.
El nostre objectiu és que cap xiquet/a se quede arrere i que tots i totes tinguen assegurada una educació de qualitat, oportunitats de participar en totes les experiències d’aprenentatge que oferix l’escola i que aconseguisquen el millor rendiment que siga possible considerant les seues necessitats, característiques i interessos.
Ens basem en el propi alumnat, en l’entorn, en els docents i en les famílies.

L’AULA DE LA CALMA

Una “aula de la calma” a l’escola és un espai especialment dissenyat perquè els estudiants es puguin calmar i regular les seves emocions en moments d’estrès o desregulació. Aquest racó o sala sol estar equipat amb materials sensorials, eines de relaxació i activitats que ajuden a reduir l’ansietat i promoure l’autoregulació.
A l’Aula de la Calma podem:
-Reduir l’estrès i l’ansietat: l‘aula de la calma proporciona un espai segur i calmat on l’alumnat desconnecten de la pressió escolar i recuperen el seu benestar.
-Promoure l’autoregulació emocional: aprenen a identificar les seues emocions i a utilitzar estratègies per a gestionar-les de manera saludable.
-Millorar el rendiment escolar: en sentir-se més tranquils i tranquil·les, poden concentrar-se millor en les seues tasques i aprendre de forma més efectiva.
-Fomentar el benestar emocional de tot l’alumnat: l‘aula de la calma no sols està pensada per als qui la necessiten en moments puntuals, sinó també per a enfortir el benestar emocional de tot l’alumnat, creant un ambient inclusiu i respectuós.
ACTIVITATS A L’AULA DE A CALMA
-Respiració conscient, meditació guiada, escoltar música relaxant, llegir un llibre favorit, jugar amb materials sensorials, jocs de taula, activitats creatives, etc., que permeten als xiquets i les xiquetes distraure’s i calmar-se.
En resum: L’aula de la calma és un espai crucial en el col·legi que contribuïx a la salut mental i emocional dels estudiants, promovent la calma, l’autoregulació i el benestar.
MATERIALS QUE TROBEM A L’AULA DE LA CALMA
-Materials sensorials: Coixins, catifes suaus, llums suaus, música relaxant, textures diverses, etc., que estimulen els sentits de forma calmant.
–Ferramentes de relaxació: Globus per a bufar, pilotes antiestrès, arena cinemàtica, botelles de la calma, etc., que permeten alliberar tensions i focalitzar l’atenció.
–Espai per a la reflexió: Un lloc tranquil on els estudiants puguen reflexionar sobre els seus sentiments i les situacions que els causen estrès.






PICTOGRAFIAT COL·LE
Per fer una escola més accessible cognitivament, iniciàrem fa dos cursos el pictografiat de totes les aules i espais del col·le. D’aquesta manera fem que el nostre alumnat siga més autònom en els seus desplaçaments pel centre i l’accessibilitat cognitiva siga una realitat.

COMUNICADOR AL PATI
Des del departament d’Orientació hem col·locat diversos taulers de comunicació en diferents zones del pati per tal d’afavorir la comunicació.
Els panells han sigut creats per l’equip d‘Inclusió a partir de vocabulari nucli amb la base de comunicadors que utilitzem amb el nostre alumnat afegint verbs i vocabulari perifèric específic que poden necessitar en el pati.
Han estat un èxit perquè, tot i que estan pensats per a un públic en particular, la resta de l’alumant ha mostrat molt d’interès en conèixer-lo la qual cosa afavoreix la relació entre iguals i la col·laboració intergeneracional.


PETJADES
A més, hem reformat el circuit de petjades que vam iniciar el curs passat en els corredors de primer cicle. Es tracta d’un recorregut al voltant de la barana principal de mans i peus que ha d’anar fent l’alumnat de manera ordenada i coordinada, respectant els torns, la direcció i les seqüències de les petjades. Un camí sensorial està destinat a ajudar als xiquets i xiquetes a fer servir el seu propi cos i ambient per calmar-se. Utilitzen els seus músculs, la respiració i la consciència espacial per obrir-se camí a través del camí i se n’allunyen per restablir-se i refrescar-se. Quan els mestres saben que certs estudiants de la classe es beneficiarien de les pauses de moviment, poden permetre que els estudiants isquen de la classe i completar el camí de la ruptura sensorial. És una mesura preventiva, orientada a millorar l’enfocament i prevenir el comportament pertorbador abans que passe.





PAUTAS PARA REFORZAR LA GRAFOMOTRICIDAD
[pdf-embedder url=”https://portal.edu.gva.es/ceiplaconstitucio/wp-content/uploads/sites/629/2025/03/PAUTAS-PARA-REFORZAR-LA-GRAFOMOTRICIDAD-DESDE-CASA.pdf”]
ORIENTACIONES PARA PROBLEMAS DE ATENCIÓN
[pdf-embedder url=”https://portal.edu.gva.es/ceiplaconstitucio/wp-content/uploads/sites/629/2025/03/Las-primeras-medidas-si-tienes-un-hijo-con-problemas-de-atencion.pdf” title=”Las-primeras-medidas-si-tienes-un-hijo-con-problemas-de-atención”]
ORIENTACIONES PARA INFANTIL PARA LA CORRECTA PINZA DIGITAL
[pdf-embedder url=”https://portal.edu.gva.es/ceiplaconstitucio/wp-content/uploads/sites/629/2025/03/07-infantil-orientaciones-pinza-digital.pdf”]

Enguany per tal de commemorar el dia 3 de Desembre «Dia de la Diversitat Funcional» hem investigat sobre científics i científiques amb Discapacitat que han assolit grans èxits.
Amb aquesta activitat pretenem sensibilitzar a l’alumnat i als adults respecte de les persones amb discapacitat.
Sota el lema «Genis amb molta capacitat» els xiquets i xiquetes de tot el centre han buscat informació sobre diferents genis i han plasmat en un gran mural tota la informació recopilada.

Hem aprés com, malgrat les circumstàncies de cadascú, la discapacitat no ens ha de frenar per tal d’assolir nous reptes en la vida i arribar a acomplir es nostres somnis.
Les persones a qui hem investigat han sigut:
- Stephen Hawking (def. motora)
- Lisa Iezzoni (def. motora)
- Wanda Diaz (def. visual)
- Mileva Maric (def. motora)
- Hugh Kerr (def. motora)
- Ana Sullivan (def. visual)
- Jordyn Castor (def. visual)
- Justin Yerbury (def. motora)
- Nicholas Saunderson (def. visual)
- John Cornforth (def. audit.)
- Farida Bedwei (paralisis cerebral)
- Sang-Mook Lee (def. motora)
- Geerat Vermeji (def. visual)
- Dorothy Hodgkin (def. motora)
A més, al llarg de la setmana ha sonat al centre la cançò «Tots som especials» dels Ramonets:


INFANTIL 3 ANYS
INFANTIL 4 ANYS
INFANTIL 5 ANYS
1r de Primària
2n A de Primària
2n B de Primària
3r A de Primària
3r B de Primària
4t A de Primària
4t B de Primària
5é A de Primària
5é B de Primària
6é de Primària

























