III edició Centre Comercial Les Tendetes

Al voltant de 180 alumnes i alumnes de diferents cursos i famílies professionals de l’IES Conselleria de València han treballant junts en la creació del centre comercial simulat Els Tendetes, en ja la tercera edició d’este projecte que permet a l’alumnat acostar-se al món real del comerç d’una manera pràctica.

Més enllà del seu valor educatiu, amb esta iniciativa del departament de Comerç i Màrqueting del centre educatiu, es fomenta l’emprenedoria i es procura desenvolupar habilitats transversals com ara la creativitat, capacitat de treball en equip, la gestió del temps, la comunicació efectiva i la resolució de conflictes.

Any rere any, Les Tendetes continua creixent, comptant cada vegada amb més participants. Alumnat de 1r de Cicle Formatiu de Grau Mitjà (Activitats Comercials, Sistemes Microinformàtics i Xarxes i de Gestió Administrativa), de Formació Professional Bàsica (1r de Servicis Comercials i 1r i 2n de Servicis Administratius) i el grup de 1r de Cicle Formatiu de Grau Superior de Tècnic Superior d’Ensenyament i Animació Socioesportiva han sigut els encarregats de crear les botigues físiques.

Per part seua, l’alumnat de 1r de Cicle Formatiu de Grau Superior en Gestió de Vendes i Espais Comercials s’ha ocupat que cada botiga física haja comptat amb la seua corresponent pàgina web i botiga en línia.

L’exposició d’obres d’art per part de l’els grups de 1r i 2n de Batxillerat d’Arts i de 4t de l’ESO ha sigut l’acompanyament ideal per a la creació i recreació de nous espais i zones per als nostres visitants.

Una novetat d’esta edició és que estudiants de 2n de l’ESO D han compost i interpretat un jingle ded Les Tendetes que ha estat ressonant en el centre durant els dies previs a la inauguració com un reclam publicitari.

Els estudiants han dissenyat, muntat i gestionat els seus propis negocis, posant en pràctica els coneixements adquirits al llarg del curs, des de la creació d’un pla de negoci fins a l’atenció al client i la gestió de les vendes. El centre comercial ha suposat un dur treball i una gran dedicació per part de l’alumnat.

Hi ha hagut una gran varietat d’establiments. Botiga de sabates, establiment d’esport, botiga de perfumeria, un taller de tecnologia amb servici tècnic de reparació i manteniment informàtic, una botiga de productes artesanals de teles capurganas, una botiga de joguets, una productora audiovisual i fins i tot una empresa de servici d’animació d’esdeveniments.

La inauguració va ser el passat 15 de maig. La va dur a terme la directora de l’IES Conselleria N’Ana Julia Ruiz, comptant amb la presència de Na Marta Armendia, directora general de Formació Professional.

També van assistir a la inauguració qualificats professionals del món empresarial valencià com Lourdes Martínez i Javier Soriano, en representació d’El Corte Inglés, Rafael Bolumar, director regional de Feu Vert, Paz Roselló en representació de Coca-Cola, Guillermo Peris fundador i director del diari SEGLE XXI, Sergio Hinestrosa, store manager en Futbol Emotion i Manuel Martínez de MoMa Creative, els qui han sigut testimonis de l’esforç, la il·lusió i la creativitat del nostre alumnat, compartint, al seu torn, experiències de gran valor.

El centre comercial Les Tendetes ha rebut una gran afluència de públic que ha pogut gaudir d’una experiència comercial diferent i enriquidora.

El resultat ha sigut un èxit absolut. Els estudiants han demostrat un gran nivell d’entusiasme i han rebut el reconeixement i la felicitació del professorat, professionals del sector i visitants.

Este centre comercial és un exemple de la innovació i el compromís que l’IES Conselleria té amb la formació dels seus estudiants. A través de projectes com este, es busca preparar al seu alumnat per a afrontar els reptes del futur i convertir-se en futurs professionals competents.

Vídeo promocional elaborat per l’alumnat de Batxillerat artístic en el marc del projecte IC Produccions:

Ressenya de l’activitat al diari Levante EMV: