El Cicle Formatiu de Grau Superior de Guia, Informació i Assistències Turístiques té una durada de dos cursos acadèmics amb un total de 2000 hores de formació i acredita, en acabar el cicle, el títul oficial de “Tècnic Superior de Guia,Informació i Assistències Turístiques”. Aquest ensenyament no precisa de cap coneixement específic previ de l’especialitat i està focalitzat a impartir i reforçar els aspectes pràctics partint d’una consolidació de conceptes necessaris. Després de cursar els mòduls ordinaris, l’alumne accedeix durant un trimestre a la Formació en Centres de Treball.
Accés
Pots optar per l’accés directe si tens alguna de les següents titulacions: Batxillerat, COU, Tècnic CFGM, Tècnic Superior CFGS, Titulació Universitària.
Mòduls Professionals
- Mòduls de Primer Curs (960 hores)
- Estructura del mercat turístic.
- Protocol i relacions públiques.
- Màrqueting turístic.
- Destinacions turístiques.
- Recursos turístics.
- Anglés.
- Formació i Orientació Laboral.
- Horari reservat per al mòdul impartit en anglés.
- Mòduls de Segon Curs (1040 hores)
- Servicis d’informació turística.
- Processos de guia i assistència turística.
- Disseny de productes turístics.
- Segona llengua estrangera.
- Empresa i iniciativa emprenedora.
- Projecte de guia, informació i assistència turístiques.
- Horari reservat per al mòdul impartit en anglés.
- Formació en Centres de Treball.
Què vaig a aprendre i fer?
Planificar, promocionar i informar sobre destinacions turístiques de base territorial, guiant i assistint a viatgers i clients en els mateixos, així com en terminals, mitjans de transport, esdeveniments i altres destinacions turístiques. Aquest professional serà capaç de:
- Assessorar i informar el turista tant en punts d’informació com a viatge o destinació, tenint en compte les normes de protocol bàsiques, emprant els mitjans tècnics més adequats en funció de el client, i així aconseguir una prestació de servei satisfactòria i la fidelització de l’visitant.
- Guiar i assistir a viatgers en viatges, trasllats o visites, emprant les estratègies de comunicació, aconseguint la satisfacció d’aquests.
- Informar i conduir a turistes i viatgers, fomentant el respecte per la riquesa de el patrimoni cultural i natural.
- Coordinar les operacions dels diferents tipus d’esdeveniments, prestant assistència als clients en els casos que així ho requereixin.
- Atendre les contingències, imprevistos i queixes que puguin sorgir i afectar viatgers i situacions, solucionant els problemes que ocasionen permetent un desenvolupament adequat de l’servei.
- Prestar serveis específics a client en mitjans de transport, així com en terminals de viatgers (aeroports i estacions) complint les formalitats pròpies d’aquests processos de manera adequada.
Aquests ensenyaments inclouen els coneixements necessaris per dur a terme les activitats de nivell bàsic de prevenció de riscos laborals