CFGS EI

El Cicle Formatiu de Grau Superior d’Educació Infantil té una durada de dos cursos acadèmics amb un total de 2000 hores de formació i acredita, en acabar el cicle, el títul oficial de “Tècnic Superior en Educació Infantil”. Aquest ensenyament no precisa de cap coneixement específic previ de l’especialitat i està focalitzat a impartir i reforçar els aspectes pràctics partint d’una consolidació de conceptes necessaris. Després de cursar els mòduls ordinaris, l’alumne accedeix durant un trimestre a la Formació en Centres de Treball.

Accés

Pots optar per l’accés directe si tens alguna de les següents titulacions: Batxillerat, COU, Tècnic CFGM, Tècnic Superior CFGS, Titulació Universitària.

Mòduls professionals

• Primer curs
    • Didàctica de l’educación infantil
    • Autonomia personal i salut infantil.
    • Expressió i comunicació.
    • Desenrotllament cognitiu i motor.
    • Formació i orientació laboral.
    • Horari reservat per al mòdul impartit en anglés.
  • Segon curs
    • El joc infantil i la seua metodologia.
    • Desenrotllament socioafectiu.
    • Habilitats socials.
    • Intervenció amb famílies i atenció a menors en risc social.
    • Primers auxilis.
    • Empresa i iniciativa emprenedora.
    • Horari reservat per al mòdul impartit en anglés.
    • Formació en Centres de Treball: 400 hores.

Què vaig a aprendre i fer?

La competència general d’aquest títol consisteix a dissenyar, implementar i avaluar projectes i programes educatius d’atenció a la infància en el primer cicle d’educació infantil en l’àmbit formal, d’acord amb la proposta pedagògica elaborada per un Mestre amb l’especialització en educació infantil o títol de grau equivalent, i en tota l’etapa a l’àmbit no formal, generant entorns segurs i en col·laboració amb altres professionals i amb les famílies.

Eixides professionals

Entre les principals eixides professionals podem mencionar:

• Educador o educadora infantil en primer cicle d’educació infantil, sempre sota la supervisió d’un mestre o mestra com a educadors en les institucions dependents d’organismes estatals o autonòmics i locals, i en centres de titularitat privada.
  • Educador o educadora en institucions i/o programes específics de treball amb menors (0-6 anys) en situació de risc social, o en mitjans de suport familiar, seguint les directrius d’altres professionals.
  • Educador o educadora en programes o activitats de lleure i lleure infantil amb menors de 0 a 6 anys
    • Ludoteques
    • Cases de cultura