Novetat 2023/24: CFGS Educació Infnatil + CFGS Integració Social + CE Intel·ligència Artificial i Big Data
Els títols de Formació Professional constituïxen un aspecte fonamental del desenrotllament de la vigent normativa. Els programes formatius d’estos títols han de prendre com a referència les necessitats de qualificació del sistema socioproductiu i, en conseqüència, enfocar-se des de la perspectiva de l’adquisició de la Competència Professional, és a dir, el conjunt de capacitats necessàries per a exercir “rols” en situacions de treball als nivells requerits en l’ocupació.
Esta demanda del sistema productiu de Formació Professional ve determinada pels canvis socials produïts en els últims anys: La crisi de la plena ocupació i la reestructuració del mercat de treball, l’increment i la creixent varietat dels servicis socials, l’aparició de nous camps professionals, el desenrotllament tecnològic, la implantació i generalització de noves tecnologies, la ràpida obsolescència dels equipaments i de les tècniques, l’automatització creixent dels processos productius i les noves formes d’organització i gestió administrativa.
Els mencionats canvis socials reclamen, perquè, un sistema de Formació Professional que reunisca certs requisits fonamentals:
- Flexibilitat, per a adaptar-se a les necessitats i demandes de l’entorn productiu.
- Agilitat i capacitat de resposta als desafiaments de l’accelerat canvi tecnològic, així com al canvi en les demandes del mercat de treball.
- Polivalència, per a facilitar la promoció de les persones.
- Autoregulació, per mitjà de principis d’ordenació.
- Vinculació amb el sistema productiu.
La Formació Professional pretén que les titulacions professionals acrediten les persones, a més d’un nivell de formació, una qualificació professional. Açò significa passar d’un sistema que tradicionalment ha acreditat formació a un altre que a més acredite competència professional.