Animació lectora en 3r ESO

Hui, dilluns 27 de maig, ens ha visitat Àlan Greus, autor de L’amulet egipci, la novel·la que han llegit i treballat l’alumnat de 3r d’ESO aquest trimestre.

Aquesta novel·la es va publicar el 1996 i va obtindre el Premi Bancaixa de Narrativa Juvenil. S’ha editat diverses vegades per la gran acollida que ha tingut entre el públic lector juvenil.

Àlan ha escrit altres obres narratives també premiades, com Relats de la creença, L’art de Raimon, L’hereu i Teoria del càstig. L’autor també ha realitzat diverses traduccions d’obres literàries i, a més de ser escriptor, es dedica també a la docència.

L’animació lectora s’ha desenvolupat a partir de preguntes i reflexions sorgides dels interessos del nostre alumnat. Alguns dels temes sorgits han estat el procés d’escriptura d’una obra, les motivacions o idees que han portat l’autor a escriure una obra, les pel·lícules fetes a partir de llibres o el fet de poder viure de l’ofici d’escriptor.

Ha estat una xarrada molt interessant, ja que l’alumnat hi ha participat activament. A més, prèviament, l’alumnat ha treballat l’obra llegida: n’ha realitzat tertúlies a classe i han participat en un taller de papirs egipcis, que han pogut exposar i mostrar a l’autor.

L’alumnat ha gaudit molt d’aquesta activitat al voltant de la lectura i de l’animació amb l’autor.

Moltes gràcies per la teua visita, Àlan.