L’IES Porçons aposta per l’art reciclat

Dins del projecte d’investigació i innovació educativa Recicla’t Recicla’m que duu a terme l’IES Porçons, hi ha diversos apartats de treball que s’han gestionat des dels diferents departaments. Entre ells l’alumnat de 4t d’ESO en l’optativa de plàstica han realitzat unes escultures amb material reciclat. Aquestes són fetes sense un tema fix, l’única premissa que s’havia de seguir és que els objectes resultants havien d’estar fets amb productes reciclats.

En general les obres utilitzen diferents materials entre ells: plàstic, cartró, fusta, joguets, bombones de gas, peces mecàniques…

Aquestes obres han estat fetes pel següent alumnat: Nerea Fayos Martínez, Francisco Rico Cháfer, Ernest Gimenez Malchirant, Joan Huguet Giménez, Joel Albert Castellóo, Pablo Egido Pérez, Raquel Tarrasó Muñoz, Ferran Casanova Cliente, Juan Francisco Martí Vicent, Alex Beneito Sánchez, Iraide Sanz Belda, Marta Vicent Mira, Julia Barber Ferri, Raúl Monzó Vicent.

Cal remarcar que per a crear les obres s’han utilitzat diferents tècniques de creació i de construcció. Entre elles hi ha obres on s’ha utilitzat el pegament, com per exemple en la Papallona, de Tarrasó. Altres han soldat les peces perquè quede la figura creada, com per exemple en la Pinya de Bob Esponja, de Fayos. Finalment altres han construït o han mollejat peces perquè fora el disseny que havien fet, com per exemple l’Animal mecànic d’Albert, o l’Avió de Beneito.

L’exposició s’inaugurà el proppassat dia 17 de maig, Dia Mundial del Reciclatge; i es podrà visitar, fins la finalització del present curs escolar, a l’Espai Violeta de l’IES Porçons.

Esperem que el nostre alumnat continue creant i imaginant perquè no es perda l’art a Aielo de Malferit. I per suposat, que ho facen de manera tan original i creativa com ho han fet en motiu d’aquesta exposició. Seguint les màximes de les 3R que han impregnat el present projecete: Reducció, Reutilització i Reciclatge.

Pere Bravo i Carles Esplugues

Equip de redacció de Josràdio