Continuem formant-nos com a Escola Ambaixadora del Parlament Europeu

L’IES Porçons va assistir convidada, en qualitat d’EPAS (European Parliament Ambassador School Programme), a la jornada de reflexió i de debat titulada «Ciutadania del demà: El Rol de l’Educació en l’Enfortiment de la Democràcia Europea» celebrada a Mislata. L’esdeveniment, va reunir a destacats experts i líders en el camp de l’educació i la política, i va abordar aspectes vinculats amb el paper de l’educació en la construcció del projecte europeu i l’enfortiment de la democràcia a Europa.

L’obertura de l’acte va estar a càrrec de l’alcalde de Mislata, Carlos Fernández Bielsa, qui va posar de relleu la importància de formació i l’educació en les societats. Seguidament es va donar pas a aquesta taula redona on van intervenir Domènec Ruiz, Diputat en el Parlament Europeu i Ponent de la Resolució del Parlament Europeu que va analitzar i tractar l’aplicació de mesures d’educació cívica; María Ángeles Muñoz, Consellera d’Educació en la REPER i presidenta del Comité d’Educació durant aquest semestre (que Espanya ostenta la presidència del consell europeu); Tamar Shuali, Directora de l’Institut Europeu d’Educació per a la Cultura Democràtica de la Universitat Catòlica de València; i Rosa Ana Morales, Directora de l’IES Llombai, Escola Ambaixadora del Parlament Europeu (actual MEPA: Mentor European Parliament Ambassador). A més, s’ha de remarcar de manera destacada la presència del Secretari d’Estat d’Educació, José Manuel Bar, qui va clausurar la jornada.

A més, el Ministre en funcions d’Afers exteriors, Unió Europea i Cooperació del Govern d’Espanya, José Manuel Albares, va col·laborar a través d’una intervenció virtual per a mostrar el seu suport a l’esdeveniment i destacar la seua importància en la construcció d’una Europa més forta.

Amb aquest acte ens quedem un cop més en la importància de l’educació per canviar i transformar les societats, i quina millor manera que amb el nostre alumnat: la ciutadania del demà. En aquest cas per canviar la implicació de la ciutadania en les institucions europees, a través de la consigna: «més educació en Europa i més Europa en l’educació». I gràcies a formar part del projecte European Parliament Ambassador School Programme des del nostre institut podem implementar aquest objectiu i contribuir a formar el nostre alumnat en els objectius i valors europeus.