El desenvolupament inclusiu és aquell capaç de garantir que totes les persones d'una comunitat es beneficien per igual de les intervencions. Els principis sobre els quals es fonamenta el desenvolupament inclusiu són la participació, la no discriminació i l'accessibilitat.
La Generalitat Valenciana elabora una guia que recull les actuacions de la Cooperació Valenciana al Desenvolupament, on s’incideix en la necessitat de fer accions d’impacte directe en la Societat, des de les institucions educatives, entre altres.
Desde L’IES Joan Coromines elaborem actuacions per tal de facilitar la inclusió social.
El projecte MOU-TE FENÒMEN.
L’alumnat realitza un projecte inclusiu en l’associació de Discapacitat Intel·lectual, FENÒMENS, on l’objectiu principal és promoure la Salut física i mental dels usuaris de l’associació, mitjançant una proposta d’activitats físicorecreatives. S’incideix en la vinculació afectiva per ambdues parts per a una inclusió social més significativa.
Tot això, aprofitant el marc curricular del DECRET 134/2022 de 7 d’octubre, del Consell, pel qual s’estableix per a la Comunitat Valenciana el currículum del cicle formatiu de grau superior corresponent al títol de tècnic o tècnica superiors en Ensenyament i Animació Socioesportiva, on es regulen diferent mòduls professionals que faran de guia dels continguts curriculars. Aquests mòduls són, Activitats fisicoesportives per a la inclusió social i Planificació de l’animació socioesportiva.
Col·laboració amb l’associació AVANCEM.
Així mateix, seguint en aquest context, altra actuació duta a terme amb l’alumnat de primer del cicle formatiu d’ensenyament sociesportiva (TSEAS), és la col·laboració que realitzem de manera mensual amb l’associació AVANCEM, també de discapacitat intel·lectual. Esta iniciativa, té com a finalitat principal establir connexions afectives entre l’alumnat del cicle i els usuaris de l’associació, des d’un context d’activitats lúdiques proposades per l’alumnat, des de el mòdul professional de Dinamització Grupal.