INTERCANVI VERSON/BENICARLÓ. CURS 2012-2013 [Ampliar…] (dt, 5 feb 2013)

Del 16 al 26 de gener, l’Institut Ramón Cid i l’Institut Joan Coromines de Benicarló van acollir alumnes francesos del “Collège Jacques Prévert” de Verson, situat a la regió de Normandia…

Fes clic a la barra de títol per veure tot l'article

Veure més fotos

L’objectiu d’aquest intercanvi, a part de posar en pràctica la llengua i crear lligams culturals, és conéixer la realitat socioeconòmica, cultural i geogràfica d’ambdues regions. El programa d’activitats incloïa la visita a la Cooperativa Benihort on se’ls va explicar el conreu, la recol·lecció i la distribució dels productes més emblemàtics de la zona: la Carxofa de Benicarló i l’oli de les oliveres mil·lenàries. A més, la visita de la Llotja va contribuir a copsar la importància de la pesca en l’economia de la zona. Els alumnes van ser rebuts a l’Ajuntament per l’excel·lentíssim senyor Alcalde Marcelino Domingo i per la regidora de Joventut i Educació Rocío Martínez, els quals els van donar la benvinguda i els van mostrar les dependències nobles de l’Ajuntament. Coincidint amb la festivitat de Sant Antoni, els alumnes francesos van poder gaudir de la gastronomia i de les activitats organitzades per la confraria de Sant Antoni. La primera part de l’intercanvi ha estat un èxit!  Esperem que la segona part, que es durà a terme al mes d’abril, siga tan enriquidora com aquesta. Moltes gràcies a les famílies i a totes les persones que ho han fet possible.