Portes obertes 2023

Jornada de portes obertes – 27 d’abril

El dia 27 d’abril de 2023 va ser molt especial per a alguns i algunes alumnes, perquè va ser la jornada de “Portes obertes”. Aquesta experiència permet a l’alumnat de 6é de primària dels diferents col·legis adscrits al nostre centre visitar-lo i conéixer quin serà el seu pròxim centre d’estudis, on cursaran la secundària obligatòria.

Ja quasi fa un mes que aquests futurs estudiants de secundària van fer la visita pel nostre centre, participant en tallers i sempre acompanyats de futurs companys i companyes de quart de l’ESO. Però és que el temps passa molt de pressa i un tres i no res, ja estaran per ací.

Una vegada dins de l’institut van visitar algunes zones de l’institut com:

• El laboratori de ciències, on van veure tinta de polp sota el microscopi i els van donar una xarrada sobre la nova optativa del medi ambient.
  • El taller de tecnologia, on els van donar una xarrada sobre les olimpíades de 2n de l’ESO on van fer un pont de fusta.
  • També van ser a veure l’aula de música, on els van donar una altra xarrada sobre les optatives de la Banda de Rock i arts escèniques a part de que els van fer una demostració de com tocava la banda.
  • Finalment, però no menys important el gimnàs, on alguns dels col·legis van fer una cançó amb percussió corporal.

És clar que van faltar moltes zones per visitar, però ja ho coneixeran tot quan vinguen, sinó, no tindrien res nou per conéixer. Per exemple, les aules d’informàtica, que tenim 3 i altres aules com a laboratori de física i química o l’aula de plàstica.

Els 6 col·legis adscrits van vindre entre les 9.15 i les 11.15. Cada grup va ser guiat per 2 alumnes de 4t de l’ESO i una professora de guàrdia, que supervisava que cap alumne de l’institut es mesclara amb els de 6é.

A la vesprada, aqueix mateix dia, el centre va romandre obert perquè tots els familiars d’aquests futurs estudiants pogueren acostar-se a visitar-lo i rebre també una xarrada del director per a explicar-los normes i funcionament del nostre centre.

Rosa i Yassmine (1ESOG)