Actes realitzats el 25 N

Dia Internacional contra la violència de gènere

Divendres passat, 25 de novembre, es van dur a terme actes per a denunciar la violència que s’exerceix sobre les dones en tot el món i conscienciar que això ha de desaparéixer. El 25 de novembre es commemora el Dia Internacional de l’Eliminació de la Violència contra la Dona.

Entre les coses que es van fer, les tutories van decorar les seues portes amb ales que van crear entre tots els membres de cada grup. Algunes de les plomes portaven frases i altres estaven decorades amb diversos colors. Però no sols trobem ales a les portes de les tutories, també en altres espais del centre com en el corredor, parets o a la biblioteca. Us deixem unes quantes fotos. El lema va ser “Alça el vol”. Un missatge molt bonic, curt, però molt clar.

També, alguns grups de 4t de l’ESO i 2n de batxillerat, van tindre xarrades en línia de l’organització “Cibervoluntarios“. El tema també relacionat amb la data, “Connecta’t contra la violència de gènere“, però en aquesta ocasió sobre els maltractaments rebuts a través de les xarxes socials. També un grup de 4t de l’ESO es va acostar a l’Ajuntament per a llegir un manifest.

Les tutories, a més de treballar la decoració de les ales, també van veure una història sobre dos germans relacionada amb la violència de gènere i una altra sobre una dona que habia sigut maltractada pel seu marit.

Durant tota la setmana, escoltàrem en la música del timbre un tema d’Aitana, “Ni una més”. Desitgem amb tota la nostra força que el masclisme, la violència, el maltractament… desapareguen per sempre, encara que sabem que és difícil, no ens cansarem de lluitar. Perquè totes les persones mereixem el mateix respecte.

Alumnat de 1r de l’ESO A i G