Projectes i programes educatius

Projectes educatius en què participa el centre:

Benijocs

Benijocs: Jornades lúdic-recreatives per finalitzar el trimestre/curs amb l’objectiu de potenciar l’esport i les activitats físiques.

Benicursa

Benicursa:  Cursa d’obstacles per tot el poble  amb l’objectiu de passar una estona divertida i lúdica fent exercici físic on participa tot el centre. Es realitza el darrer dia abans de vacances de Pasqua.

Evian

Projecte d’intercanvi d’alumnes amb Evian les Bains: Intercanvi entre alumnat del nostre centre i alumnat d’Evian per conviure durant una setmana practicant l’esport (esquí i vela) i l’aprenentatge de les llengües. S’adreça, prioritàriament, a l’alumnat que cursa francés.

Bad

Projecte d’intercanvi d’alumnes amb Bad Salzdetfurth: Intercanvi entre alumnat del nostre centre i alumnat de Bad Salzdetfurth. S’adreça, prioritàriament, a l’alumnat que cursa alemany.

Ludi

“Ludi Saguntini”: El nostre centre participa en l'organització d'aquest projecte dedicat al foment de la cultura clàssica. Els nostres alumnes són monitors per a alumnes d'altres centres educatius durant la Setmana de Teatre Grecollatí a Sagunt .

Lectura

Programa per al foment de la lectura: Implica a tot el professorat amb l’objectiu de transmetre l’entusiasme per la lectura i consolidar l’hàbit lector. Inclou un taller de lectura per a 1r i 2n d’ESO.

ComSona

Com Sona l’ESO: Trobada de música amb més de 35 instituts participants (1000 alumnes en total) i 16 anys de trajectòria. El centre ja ha participat a les trobades de Mallorca, Benicàssim, Barcelona, Carcaixent, etc. El lloc de l’edició d’enguany està per concretar.

Art

Art de Prop. Cicle de concerts que pretén apropar l’alumnat al món de la música i la dansa a nivell professional.

Tutoria

Tutoria entre iguals. Programa d’acompanyament i reforç educatiu fora de l’horari lectiu amb alumnes-tutors del centre.

Som

Som companys. Alumnat de 3r i 4t d’ESO ajuden i orienten l’alumnat nouvingut de 1r d’ESO.

Otros

Altres: Cada any hi ha departaments que inclouen dins la programació d’activitats extraescolars, programes transversals i/o d’intercanvi com ara: Olimpíades matemàtiques, físiques, humanístiques; jornades de teatre; etc.