KA101 Mobilitat per a la formació del personal d’Educació Escolar

1.Informació general

Qué és un projecte KA101?

És un PROJECTE DE MOBILITAT PER A la FORMACIÓ DEL PERSONAL DOCENT d’EDUCACIÓ ESCOLAR

La formació pot incloure tres tipus d’activitats:

  • Períodes de Docència
  • Cursos o activitats de formación estructurada a l’estranger
  • Aprenentatge per observación.

Erasmus+ dona suport a la mobilitat per motius d’aprenentatge del personal que:

  • s’emmarque en un Pla de Desenvolupament Europeu.
  • responga a necessitats de desenvolupament del personal clarament identificades;
  • vaja acompannyada de mesures de selecció, preparació i seguiment adequades; garantisca el reconeixement apropiat dels resultats de l’aprenentatge del personal participant;
  • garantisca la difusión i l’àmplia utilització dels resultats de l’aprenentatge dins de l’organización.

El KA101 en l’IES Abastos

Títol del projecte: Pla per a la internacionalització de Secundària

En el Pla de Desenvolupament Europeu les prioritats seleccionades:

  • Millora de la qualitat i / o metodologías
  • Abandonament escolar primerenc / Combatre el fracàs escolar
  • Ensenyament i aprenentatge de llengües estrangeres

Les necessitats detectades i principals àmbits de millora:

1.- Competències del personal.
2.- Noves metodologías d’ensenyament i innovación educativa.
3.- Internacionalización i dimensión europea.
4.- Competències lingüístiques.
5.- Organització de la docència i de l’aprenentatge.
6.- Investigació i innovació educativa
7.- Igualtat, inclusió i equitat.

Els objectius:

1-Formar al professorat per a millorar l’organització de la docència i de l’aprenentatge, la competència lingüística i l’ús de metodologies innovadores.
2-Transferir les bones prácticas docents i organitzatives observades en els centres socis a Europa.
3-Consolidar i ampliar les aliances amb altres centres a Europa a través de la implementació de nous projectes col·laboratius: eTwinning, intercanvis escolars i projectes d’Associacions escolars.
4-Conéixer altres models de gestió de la qualitat en centres educatius europeus.
5-Conéixer noves metodologies d’ensenyament-aprenentatge i ús de les TIC a l’aula per a millorar els resultats dels aprenentatges i augmentar la motivación d’alumnat i professorat.
6-Potenciar la dimensió europea de tota la comunitat educativa.
7-Preparar al professorat, lingüística i metodológicament, per a la imminent implantació del plurilingüisme.
8-Consolidar i ampliar l’aplicació de nous models de gestió organizació i direcció de centres educatius.
9-Impulsar la implantació de programes inclusius i d’atenció a la diversitat per a combatre el fracàs i l’abandonament escolar
10-Promoure la innovació i la investigació educativa a travès de l’observació i l’intercanvi de bones pràctiques.

Les activitats/mobilitats sol·licitades i concedides tenen com a objectiu donar resposta a nivell europeu a aquestes necessitats i intentar aconseguir els objectius.

2. Oferta de l’IES Abastos

Ens han concedit:

1. Finançament per a 10 activitats/mobilitats d’aprenentatge per observació de 5 dies cadascuna, a destins com:

  • Ist. di Istruz. Secondaria Superiore Bazoli (Itàlia)
  • Ist. di Istruz. Secondaria Carlo Livi (Itàlia)
  • Instituts de la ciutat de Nicòsia (Xipre)
  • Lutgardiscollege Oudergem (Bélgica)
  • IGS Anna Seghers (Alemanya)
  • Lycée Polyvalent Blaise Cendrars, Sevran, París (França)

En cadascuna d’elles hi ha una partida per a viatge i una altra per a suport individual.

2. Finançament per a la realització de tres mobilitats per a assistència a Cursos o activitats de formació estructurada a determinar amb una duració de 10 dies cadascuna.

3. Finançament per a Suport organitzatiu.

A realitzar des de 30 de desembre de 2019 a 29 de desembre de 2021 (prorrogat un any per la pandèmia fins al 29/12/2022)

3. Condicions per a participar

Professorat de Secundària i Batxillerat i membres de l’Equip Directiu.

4. Criteris per a la selecció

Es crearà una Comissió de Selecció que valorarà les sol·licituds d’acord amb el següent barem:

– Motivació. (1 punt)
– Pertinència de l’activitat proposada. (1 punt)
– Voluntat de compartir l’experiència al seu retorn. (1 punt)
– Capacitat i disponibilitat per al treball en equip. (1 punt)
– Coherència amb les línies generals d’aquest projecte. (2 punt)
– Experiència prèvia en projectes de mobilitat i formación contínua. (2 punt)
– Impacte en el desenvolupament del currícul/ aplicació a l’aula/aplicació a l’organització del centre/internacionalització del centre depenent de l’acció formativa a la qual opte. (2 punts)
– Participació activa en les activitats de l’institut i els projectes europeus desenvolupats a l’institut. (2 punt)
– Implicació en el Pla d’Internacionalizació del centre. (2 punt)
– Implicació en la implantació del pla plurilingüe del centre en educació Secundària (2 punt)
– Disposició per a l’aplicació de noves metodologías d’aprenentatge a l’aula (2 punt)
– Pertinença a l’Equip Directiu (1 punt)
– Destí definitiu en el centre (1 punt)

5. Dotació econòmica

6. Calendari

S’obrirà el nou procés de selecció a l’octubre de 2022

Ací apareixeran els terminis i la documentació per al lliurament de sol·licituds

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies