Xerrada de Maite Larrauri

Com ja vam publicar en el seu moment, Maite Larrauri va visitar el nostre institut el dia 21 de novembre i va realitzar una activitat molt interessant amb l’alumnat de 4t d’ESO sobre la filosofia de Hannah Arendt.

Posteriorment va ser entrevistada per Rafa Miralles per a la revista Allioli (no 267, gener 2018). En aquesta entrevista fa referència a la visita que va fer al nostre institut i ens dedica unes paraules elogioses que des d’aquí volem agrair-li.

“Hi ha milers d’exemples extraordinaris. Al novembre, en l’institut 25 d’Abril d’Alfafar una professora interina que impartia Ètica en 4t de l’ESO em va convidar perquè parlara als alumnes. Havien llegit el meu llibre” La llibertat segons Hannah Arendt” i li vaig proposar que els fera veure prèviament la pel·lícula de Von Trota i que n’elaboraren una sèrie de preguntes. L’experiència va ser excepcional. I ho va ser perquè el clima l’havia creat l’institut, no només aquella professora, que estava plenament recolzada per l’equip directiu i altres professors, va ser una iniciativa coordinada amb tot el centre.

Els alumnes van estar durant més de dues hores fent preguntes. I quan es va fer la una i mitja vaig ser jo la que vaig dir “podríem anar- nos-en”. No és que m’escoltaven a mi, és que s’escoltaven els uns als altres. Això és un bon fer que no s’improvisa, no s’aconsegueix amb amenaces, ni amb una autoritat masculina. Ho havia aconseguit aquella professora d’acord amb un claustre en el qual s’hi havia sentit reconeguda pel que feia.”

Si vols llegir l’entrevista sencera clica en l’enllaç següent i ves a la pàgina 20: