5a Fira del llibre valencià

Clica ací si vols llegir el relat i veure les fotos de l’activitat

Des de l’1 al 5 de novembre, a la plaça de l’Ajuntament de València s’ha celebrat la cinquena edició de la Fira del llibre valencià. Una fira on es promocionaven els llibres i materials escrits en valencià on es realitzava, a més,  tot un programa de tallers, recitals i altres activitats relacionades amb els llibres de diferents temàtiques i estils.

És per això que,  per tal de promoure el foment i la passió per la lectura entre el nostre alumnat, s’han programat dues eixides amb alumnes de diferents nivells.

En primer lloc, el passat dijous 2 de novembre un nombrós grup d’alumnes de 3r d’ESO  amb les dues professores Carme Rodríguez i Rosa Llàcer visitàrem  la fira del llibre i assistírem,  a més a la xarrada/ taller de l’advocada  Anna Oliver  i autora del llibre Parlem  d’amor. Tu tries? Aquesta escriptora, amb   un discurs vehement i sensible al mateix temps,  ens parlà  sobre el tema del llibre esmentat i treballat a classe.

L’autora, defensora de dones  víctimes de violència de gènere,  ens il·lustrà  amb exemples extrets de la seua experiència laboral sobre els mites que hi ha al voltant del concepte de l’amor i de la necessitat de reconèixer els primers símptomes de violència contra la dona en una relació de parella. El nostre alumnat va participar  de manera molt activa  en el torn de preguntes posterior. Finalment, aprofitàrem que la xarrada es va realitzar al CC OCTUBRE per tal que el nostre alumnat descobrira aquest espai cultural valencià i  de les vistes que es poden contemplar des de la seua terrassa al 4t pis.

La segona eixida es va realitzar el dia següent, divendres 3 de novembre. En aquest cas, es tractava d’un reduït grup d’alumnes de 1r A i 1r B el que va gaudir a la mateixa Plaça d’un recital poètic sobre poemes del famós autor  valencià Marc Granell ( guardonat en aquesta mateixa edició de la Fira amb el premi a la millor trajectòria de la Plaça del  llibre). Alguns dels poemes recitats per Francesc Anyó  amb acompanyament musical, havien estat treballats prèviament a classe per  les professores Sílvia García i Rosa Llàcer que van acompanyar aquest grup en la seua eixida cultural.

Com el dia anterior, aprofitàrem el matí per donar a conèixer als nostres alumnes un altre espai emblemàtic per a tots els valencians, com és l’Ajuntament: sales, museu, i com no, el seu popular balcó.

Com no podia ser d’altra manera gaudírem totes i tots d’uns matins culturals excepcionals.