11 DE FEBRER: DIA INTERNACIONAL DE LA DONA I LA XIQUETA A LA CIÈNCIA

L’onze de febrer vam celebrar en el nostre institut el Dia Internacional de la Dona i de la Xiqueta en la Ciència.

Amb aquesta iniciativa pretenem visiblilitzar la labor desenvolupada per dones científiques perquè servisquen de referent a les nostres alumnes. L’objectiu és superar la bretxa de gènere fomentant en elles les vocacions científiques.

A aquest efecte, vam rebre a Mireia Boluda, investigadora del grup d’Hematologia de la Fe, qui va oferir dues xerrades.

La primera d’elles, “Alimentació i càncer”, va estar dirigida al alumnat de 3r d’ESO i va ser molt interessant perquè va posar de manifest la influència que té l’alimentació en el desenvolupament de determinats tipus de càncer. Vam aprendre que els aliments saludables, com les fruites i les verdures, cuiden la nostra salut; per contra, hem d’evitar els productes processats i la ingesta de greixos i sucres que estan relacionats amb una major incidència d’alguns tipus de càncer.

També va donar una altra xerrada a l’alumnat de 4t i 1r de Batxillerat en la qual els va parlar del camí professional que ha desenvolupat fins hui. D’aquesta forma, les alumnes van poder veure en ella un referent a l’hora d’orientar la seua vocació científica.

Agraïm des d’ací la participació de Mireia Boluda. Va ser molt interessant escoltar-la i vam aprendre molt.