Repensem FP

Altea acull el Simposi "Repensem l'FP" organitzat pel Consell Escolar

El Consell Escolar de la Comunitat Valenciana, dins del marc del conveni entre la Generalitat Valenciana, a través de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esports i la Fundación Bankia por la Formación Dual, organitza el Simposi Repensem l'FPQuina FP volem a la ciutat d'Altea els dies 10 i 11 de novembre de 2017.

L'objectiu del Simposi és conèixer de primera mà i escoltar diferents visions i propostes de millora fetes pels membres de la comunitat educativa pel que fa a la Formació Professional. A partir dels objectius de l'Europa 2020 i dels deu eixos del Decàleg del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana, es plantejarà en quin punt es troba actualment la FP de la Comunitat Valenciana amb la finalitat d'establir propostes de millora per a aconseguir els objectius des dels quals es parteix mitjançant la recollida de dades d'experts i de la ciutadania, la posterior anàlisi i l'elaboració de conclusions.

Es compta amb membres del Consell Escolar Valencià, experts en formació professional, alumnat, representants de les famílies, administració, empresaris, representants del món sindical, etc., que al llarg de dos dies compartiran les seues idees per tal que la ponència constituïda per membres del CECV puga emetre el corresponent informe que passarà a la Permanent del Consell Escolar per a la seua aprovació i elevació a l'Administració educativa.

El simposi comença amb una taula marc integrada pel secretari autonòmic d'Educació i Investigació, Miguel Soler Gracia; el secretari general de la Confederació d'Empresaris Valencians, Miguel Ángel Javaloyes; la secretària de Formació, Ocupació i Persones Desocupades de CCOOPV, Ana María García Alcolea, i el catedràtic de la Universitat de València, Fernando Marhuenda Fluixá. La moderadora és la presidenta del CECV, Encarna Cuenca Carrión. Cada membre de la taula respondrà diverses qüestions per indicar cap a on hauria d'anar l'actual FP valenciana.

La segona part del Simposi s'estructura en cinc grups de reflexió paral·lels que tracten l'FP des de les polítiques, l'orientació, l'ètica, la participació i la innovació amb testimonis de l'alumnat, la família, el centre educatiu, l'entorn i els docents provinents de tot el territori valencià.

El Simposi es tanca amb la lectura d'unes primeres conclusions per part de la ponència Repensem l'FP dels consellers i de les conselleres del Consell Escolar valencià.