Concurs “Rap per la igualtat”

"Rap per la igualtat" va ser  un concurs de rap dins de la Campanya #RqRqR, “Repensem les Relacions, Representem altres Realitats” dirigit a l'alumnat dels centres educatius valencians. L'organitza el Consell Escolar de la Comunitat Valenciana en col·laboració amb la Direcció General de Política Lingüística. L'objectiu del concurs és doble: d'una banda, promoure la reflexió entre el jovent per detectar situacions de desigualtat de gènere i de micromasclismes infligits sobre les dones que el nostre alumnat té interioritzats i denunciar-los per mitjà del rap per tal de poder elaborar un informe amb propostes d'acció per superar-los; de l'altra, volem fomentar l'ús del valencià en l'àmbit juvenil de la cançó.

PARTICIPANTS.  Podien participar en el concurs l'alumnat del nostre sistema educatiu comprés des de la Secundària obligatòria, el Batxillerat fins als Cicles formatius de Grau mitjà. S'acceptaran tant solistes com també grups. Podran presentar-se amb nom artístic (al costat del propi) tot acompanyats d’una persona adulta, familiar o docent, que també s’inscriurà.

CARACTERÍSTIQUES DE LES OBRES ASPIRANTS El tema triat per a la composició de les lletres versarà sobre l'objectiu principal de la convocatòria enunciat més amunt. La llengua del rap serà el valencià. Els grups o solistes de rap hauran d'inscriure's en el formulari de la pàgina http://mestreacasa.gva.es/web/consellescolar/concursderap tot aportant les dades personals requerides. A tal efecte, hauran d'obrir prèviament un compte gratuït en Spreaker.com on hostatjaran l'enregistrament de la cançó i la lletra del rap a fi d'indicar al formulari d'inscripció l'enllaç d'usuari del compte creat. La tornada del rap haurà de contenir necessàriament el vers "Erre que erre que erre" i les idees expressades en l'eslògan de la nostra campanya de manera pareguda o igual a l'original: "No pararem fins aconseguir la igualtat. REpensem les RElacions, REpresentem altres REalitats" El nombre màxim de lletres i cançons a presentar per grup o cantant solista es limita a una. Els textos i les músiques hauran de ser originals, si bé, la base musical utilitzada pot gaudir de drets Creative Commons. No s'acceptaran creacions presentades en concursos anteriors ni amb continguts racistes, xenòfobs, sexistes o apologètics de la violència.

FORMA DE PRESENTACIÓ I D'INSCRIPCIÓ Per participar en el concurs caldrà inscriure's en el formulari incrustat al web Mestre a Casa del CECV, http://mestreacasa.gva.es/web/consellescolar/concursderap, completant totes les dades requerides: les vostres, les de la persona adulta responsable, el nom del grup o solista, el títol i l'adreça del compte gratuït obert en Spreaker (spreaker.com/user/ + nom del vostre compte), entre altres. Haureu d'apujar l’enregistrament en àudio de la cançó rapejada al vostre compte d'Spreaker i, a més, incloure a l'apartat de “descripció” del podcast la lletra completa del rap que acompanya l'àudio.

TERMINIS D'INSCRIPCIÓ I PRESENTACIÓ DEL RAP

JURAT El jurat estarà presidit per la Presidenta del Consell Escolar valencià i compost per tres integrants de la Comissió de coeducació del CECV a proposta de l’esmentada comissió, i per tres funcionaris de la Direcció general de Política Lingüística designats pel Director general. Es podrà demanar assessorament a experts musicals.

PREMIS Es concediran tres premis: 1r premi: Millor missatge que promoga els valors de la igualtat de gènere i la detecció de micromasclismes de manera més original i creativa. Es dotarà amb una taula de mescles de 5 canals, 5 micròfons i un auricular per al grup o solista guanyadors. 2n premi: Millor qualitat lingüística en correcció, dicció valenciana, jocs de paraules i figures retòriques en general. Es dotarà amb una taula de mescles de 3 canals, tres micròfons i un auricular per al grup o solista guanyadors. 3r premi: El més valorat pel públic. Es tindran en compte els likes i opinions emeses al compte d’Spreaker obert per cada grup o solista, així com els retuits, citacions de tuis i agradaments a Twitter emprant l’etiqueta #RAPperlaigualtat. La difusió i el ressò de la cançó per Instagram sota la mateixa etiqueta seran també valorats. El premi es dotarà amb una taula de mescles de 3 canals, tres micròfons i un auricular per al grup o solista guanyadors.

ACTE DE LLIURAMENT DELS PREMIS Els premis es lliuraren el 25 de novembre de 2017 en un acte en què els grups finalistes en cada modalitat hauran de rapejar o cantar davant el públic les seues lletres. Grups i solites preseleccionats hauran d'acudir-hi acompanyats, si més no, de la persona major d'edat inscrita com a responsable. Els autors o les autores de les cançons guanyadores cediran els drets de reproducció per a usos educatius i promocionals de les activitats pròpies d'aquesta campanya. Això no obstant, mantindran els seus drets d'autor i les possibilitats de comercialitzar el seu tema musical. La participació en el concurs implica l'acceptació d'aquestes bases.