ÈXIT EDUCATIU

L’absentisme escolar és una xacra que colpeja alumnat de tot el territori, però especialment xiquets i xiquetes de les famílies més vulnerables. Tot i que aquest problema té moltes cares, i que és impossible actuar de manera homogènia en tots els casos, l’Administració educativa valenciana s’ha proposat acarar-lo establint protocols que ajuden a combatre’l i assolir l’èxit educatiu.

En aquest sentit, el Consell Escolar de la Comunitat Valenciana, la Direcció General d’Inclusió Educativa i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies van impulsar la celebració d’unes jornades d’exposició de bones pràctiques municipals contra l’absentisme, amb l’objectiu de compartir inquietuds i informació per a mitigar i, si és possible, eliminar, l’absentisme. De la primera trobada es van extraure conclusions interessants, i es va plantejar la necessitat de celebrar una segona jornada per a seguir tractant el tema.