Activitats “Penyagolosa Internacional”

THANKS ALLISON

 (23 de juliol de 2020)

Aquesta entrada és en agraïment a la nostra auxiliar de conversa d’origen estatunidenc, Allison Holtzman.

Allison ha participat en les àrees curriculars de llengua anglesa i de plàstica en anglés. Concretament ha col·laborat en l’assignatura d’anglés amb els cursos de segon, tercer, quart, cinqué i sisé i en l’assignatura de plàstica amb els cursos de tercer, cinqué i sisé. També ha impartit classe de llengua anglesa a un grup de professorat, la majoria dels quals són integrants de l’equip del Projecte Erasmus + del centre. Durant els dos primers trimestres ha col·laborat en activitats molt variades com són: adaptacions teatrals, intercanvi de postals amb alumnat nord-americà, projecte All About Us, presentacions culturals (Halloween, Thanksgiving, Christmas, …etc.), cançons, jocs, rimes i balls tradicionals, jocs comunicatius, fuita room amb la temàtica d’Halloween , elaboració, exposició oral i valoració dels projectes finals de tema, …etc. En el tercer trimestre, malgrat la situació provocada per la pandèmia, ha col·laborat amb les mestres especialistes d’anglés amb l’enregistrament de vídeos i de presentacions culturals de la temàtica treballada: vídeo de les rutines durant el període de confinament, vídeo contant contes de la granja i del menjar, vídeo recopilatori de les cançons, jocs, rimes i balls treballats en classe, vídeos-model dels projectes treballats, presentació sobre la celebració de la Pasqua als Estats Units i sobre la festivitat del 4 de juliol, …etc.

Ha sigut un plaer poder treballar i compartir aprenentatges i experiències amb tu, Allison. Gràcies!!

Penyagolosa es mou, Penyagolosa s’internacionalitza!


ARRIBADA DE CELIA

 (3 de novembre de 2020)

Un nou curs ha començat i amb ell nous reptes i il·lusions.

El passat 5 d’octubre es va incorporar a l’escola la nostra nova auxiliar de conversa, Celia Perol, que ve de Filipines. La rebem amb uns cartells de benvinguda plurilingües en les llengües curriculars del centre (anglés, valencià i castellà) i, per descomptat, també en filipí: MABUHAY. Decorem també les portes de les aules amb els noms de tots els seus alumnes i alumnes. Va ser un xicotet detall que va alegrar molt a Celia. En la primera activitat amb ella, els estudiants la van entrevistar amb les preguntes, que prèviament havíem preparat. Més endavant es van presentar parlant-li de les seues aficions, gustos, coses favorites, …etc. Després va ser el torn de Celia que ens va preparar una exposició interactiva molt interessant sobre el seu país d’origen. Ens va parlar sobre la localització i geografia de les Filipines, la seua bandera, moneda, el menjar típic, animals endèmics com el tarsero filipí i fins i tot balls típics. Va ser molt interessant i entretingut i l’alumnat va aprendre molt més que anglés. Gràcies, Celia. 

Penyagolosa es mou, Penyagolosa s’internacionalitza!


HALLOWEEN

 (4 de novembre de 2020)

Amb motiu de la festivitat d’Halloween , el nostre alumnat ha estat coneixent aquesta celebració amb l’ajuda de la nostra nova auxiliar de conversa. Celia ha preparat amb molt d’afecte una presentació cultural en la qual, a més de repassar el vocabulari i expressions relacionades amb aquesta festivitat, els explica com se celebra en diferents països de parla anglesa, com són els Estats Units i el Regne Unit, i també com en països com Mèxic, Espanya i Filipines, se celebra el dia de Tots els Sants. D’aquesta manera treballem aspectes socioculturals inclosos en el currículum. A més, estem confeccionant manualitats, decorant el centre, cantant i ballant cançons i contant contes mentre els alumnes i alumnes aprenen vocabulari i expressions de manera motivadora, atenent a més els seus interessos i necessitats durant el procés d’ensenyament-aprenentatge. 

Penyagolosa es mou, Penyagolosa s’internacionalitza!


CHRISTMAS FUN!

 (20 de desembre de 2020)

Els dies previs a les vacances de Nadal, el Penyagolosa es va vestir de gala. Entre les moltes decoracions per part de tot l’alumnat i professorat de l’escola, les xiquetes i els xiquets de tercer a sisé de primària van realitzar fanals típics filipins. Una vegada més la nostra auxiliar, Celia Perol, ens va fer endinsar-nos en la cultura del seu país d’origen, explicant-nos els seus costums nadalencs i dirigint el taller de confecció dels vistosos fanals en forma d’estrela de cinc puntes. Les instruccions van ser donades en llengua anglesa, primer per part de l’auxiliar i professorat de llengua estrangera, i posteriorment, va ser el propi alumnat el que guiaven als seus companys i companyes en aquest procés. A més, gravem una nadala tradicional en anglés: Twelve days of Christmas i els xiquets i xiquetes de sisé van recitar el poema: Winter is Warmest. També juguem al bingo i participem en un concurs digital de vocabulari nadalenc dissenyat amb l’eina Wordwall

Penyagolosa es mou, Penyagolosa s’internacionalitza!


WHATEVER WILL BE, WILL BE

 26 de maig de 2021)

Per a poder practicar el futur d’una manera més memorable i vivencial se’ns va ocórrer que Celia podria convertir-se en pitonisa per uns dies. Ambientem un racó en el corredor i l’alumnat va anar visitant a l’adivinadora que els llegia les cartes en anglés: In 2050 you will find a cure to cancer!, In 2062 you will have a clone!, You won’t live in Austràlia, …etc. Els alumnes apuntaven els resultats per a, posteriorment, compartir-los amb la resta del grup-classe. Els van encantar aquestes prediccions tan curioses i eixelebrades. L’activitat ens va servir, a més, per a practicar els números a través de la lectura dels anys. 

Penyagolosa es mou, Penyagolosa s’internacionalitza!


WHANG-OD

 (28 de maig de 2021)

 L’ART MIL·LENARI DEL TATUATGE A LES FILIPINES

Gràcies a Celia Perol, la nostra auxiliar de conversa d’aquest curs 2020-2021, l’alumnat del Penyagolosa va tindre l’oportunitat d’acostar-se a una tradició artística mil·lenària del seu país d’origen, Les Filipines. A través d’una de les seues artistes més longeves i prolífiques, Whang-Od, van conéixer la tècnica tradicional de tatuatge filipí, les eines emprades, així com els tatuatges més típics, els seus noms i significats. Adaptem aquest art en l’assignatura de “Arts in English” duent a terme, d’una banda, un tatuat no permanent utilitzant paper de calc i desodorant corporal i, d’un altre, plasmant sobre paper els seus propis dissenys inspirats en la naturalesa. A més, els alumnes i les alumnes donaven un nom i significat a les seues creacions en anglés i valencià i fins i tot, en algunes ocasions, en tagal, dialecte filipí. 

Penyagolosa es mou, Penyagolosa s’internacionalitza!


COMIAT DE CELIA. WE’LL MISS YOU SO MUCH!

 (31 de maig de 2021)

Tota etapa arriba en algun moment a la seua fi i és el cas de l’estada i treball de la nostra auxiliar de conversa, Celia Perol. Volem agrair el seu esforç, la seua implicació i l’excel·lent tracte a tot el nostre alumnat. Celia ens ha ajudat en l’ensenyament i pràctica de la llengua anglesa i ens ha introduït en la cultura del seu país d’origen, Les Filipines. 

Com a agraïment, vam voler fer-nos unes fotos divertides al seu costat. A més, els xiquets i les xiquetes li van regalar una gran quantitat de dibuixos, cartes i dedicatòries i el claustre va tindre un bonic detall amb ella. 

Per la seua part Celia va regalar una insígnia d’argila personalitzada a cadascun dels seus alumnes i alumnes. L’alumnat no podia estar més content i agraït. We’ll miss you, Celia!

Penyagolosa es mou, Penyagolosa s’internacionalitza!


PORTFOLIO EUROPEU DE LES LLENGÜES: CURS 2020-2021

Malgrat la situació originada per la pandèmia de la COVID-19, s’han dut a terme 21 actuacions diferents dins del projecte del Portfolio Europeu de Llengües, des d’Educació Infantil 4 anys fins a cinqué curs d’Educació Primària.

Entre altres, s’ha fet el lliurament de Portfolios en infantil 4 anys de la mà de la Pallassa Carabassa, s’ha confeccionat un llibre plurilingüe amb el vocabulari del circ, s’han escrit postals nadalenques també plurilingües i creat contacontes en diverses llengües. 

A més, s’ha gravat un vídeo nadalenc plurilingüe i confeccionat jocs com un Qui és Qui, on els protagonistes eren els propis alumnes yalumnas de l’aula. També un memory, tots dos per a ser jugats en diferents llengües. També s’han dissenyat unes targetes bilingües per al treball cooperatiu a l’aula. 

En alguns grups s’han establit rutines en les tres llengües vehiculares de l’escola i en uns altres s’han elaborat receptes en diverses llengües com la de Fish and Xips o els rotllets de Sant Blai. 

S’han dut a terme també projectes amb cançons, manualitats, murals, …etc. en diversos idiomes i projectes multidisciplinaris com el d’art i matemàtiques al voltant del pintor rus Wassily Kandinsky. També la UDI de cinqué en la qual s’han treballat diverses assignatures entre altres, la història des dels Visigots fins als regnes dels Àustries en llengua valenciana i la història de l’art a través de produccions artístiques en llengua anglesa. Un altre projecte plurilingüe destacable ha sigut el de tercer curs sobre el cos humà i la salut amb la confecció d’un lapbook.

Com podeu veure un gran ventall d’activitats plurilingües en les quals s’han integrat llengües i continguts i que el nostre alumnat ha gaudit al màxim.

Des del Servei d’Educació Plurilingüe ens han felicitat per aquest treball, així com per la memòria presentada i per com integrem el treball de l’auxiliar de conversa en algunes d’aquestes activitats.

Penyagolosa es mou, Penyagolosa s’internacionalitza!