RAPSODES 2022

El projecte rapsodes, és una iniciativa de la conselleria d’educació. La seua finalitat és promoure activitats d’ús del valencià que afavoreixen la competència comunicativa i les actituds positives cap a la llengua pròpia. És un projecte d’intercanvi d’experiències musicals de rap entre dues escoles, en el nostre cas el CEIP La Rambla i el CEIP San Roque de la localitat de Silla (València). Aquest intercanvi es realitzarà de manera telemàtica. La nostra proposta didàctica “El Poder de la Música” té com a eix temàtic la inclusió, la qual treballarem a través d’activitats de llengua oral, poesia improvisada, el cant improvisat, la glossa i el rap. A més, realitzarem un taller de la mà d’un artista d’aquest àmbit, TESA. Així doncs, l’alumnat s’inicia en aquest estil de música i són els protagonistes de l’elaboració de les seues pròpies rimes en valencià. Un recurs de gran força per a la millora de la competència comunicativa, sobretot l’expressió oral i l’enriquiment de vocabulari, així com per a l’aprenentatge musical, la creació artística, la seguretat personal, el treball cooperatiu, l’educació en valors, la cohesió del grup i la inclusió.

El passat dimecres 4 de maig vam rebre a Tesa amb un rap de benvinguda que havíem preparat en classe. Després d’explicar-nos la seua trajectòria com a rapera i els orígens del rap i del hip-hop, vam fer un rap que van crear amb les aportacions de tots i totes.
A continuació vam tindre una batalla de galls amb ella, on alguns alumnes van demostrar les seues capacitats d’improvisació… ens vam quedar al·lucinant!

Per últim, ens va fer una dedicatòria de firmes a les llibretes i les gorres.

Gràcies TESA!

Gràcies Cristina i Alejandro!