Participació VI Consurs de Robòtica "Robotet"

Divendres 12 d’abril, els alumnes de 1r de FP Bàsica d’Informàtica i Comunicacions de l’IES Conselleria van participar en el “VI Concurs de róbotica Robotet” en l’IES José Rodrigo Botet de Manises. Robotet és un concurs creat per a estimular la capacitat dels alumnes per a desenvolupar algorismes de programació, anàlisi estructural dels robots i capacitat de treball en grup.
En l’esdeveniment van participar centres de tota la Comunitat Valenciana, amb alumnes de E.S.O. , batxillerat i cicles formatius de grau mitjà d’informàtica, sumant més de 40 robots, els quals van competir en tres disciplines:

• Duel, on els robots havien de completar un recorregut implicant un pot de refresc.
  • Aparca el primer, on el robot havia d’aparcar de forma autònoma en una plaça lliure, en el qual participem amb el robot APARCACONSE1
  • Combat de sumo, on l’objectiu és espentar a la resta de robots, en el qual participem amb els robots SUMOCONSE1 i SUMOCONSE2

En la competició “Aparca el primer” vam ser eliminats en la primera fase, però vam veure com van resoldre el problema els altres equips, per a aprendre com millorar el programa.
En la part de “Competició de Sumo”, passem una emocionant primera fase, guanyant totes les rondes amb APARCACONSE1 i APARCACONSE2 contra rivals en aparença superiors. En les semifinals ens faltà una mica de sort per a poder passar a la final. En qualsevol cas l’experiència ens va servir per a aprendre dels errors i ja estem pensant com millorar els prototips per a pròxims anys.