Cinefòrum: Vinterberg

La pel·lícula «Druk» de Thomas Vinterberg, projectada en el cinema Tívoli de Burjassot el passat 30 de març, va posar el fermall d’or al Cinefòrum de L’Estellés del curs 22-23 que ha inclòs pel·lícules de Buñuel, Berlanga, von Trier i el propi Vinterberg. La projecció va comptar amb la presència d’alumnes de batxillerat de l’IES Vicent Andrés Estellés, així com les professores del IES, Mª Teresa Ripoll i Natalia Pascual, qui van assistir a una introducció per part del professor David Llavata sobre el director danès i la qüestió de la crisi de la mitjana edat; Llavata va fer al·lusió a l’inici de «La Divina Comèdia» de Dante («A mig del camí de la vida, en una selva fosca me trobava perquè el meu camí havia extraviat. Quina dura cosa és dir quina era aquesta salvatge selva, àspera i forta que em torna la por al pensament!») i a la pròpia cita de Søren Kierkegaard que obri la pel·lícula de Thomas Vinterberg («Què és la joventut? Un somni. Què és l’amor? El contingut del somni»).

Vinterberg, qui també va ser co-creador del moviment cinematogràfic Dogma 95 juntament amb Lars von Trier, trenca amb les estrictes regles del mateix en aquesta pel·lícula. La cinta va suposar un gran èxit de taquilla a Dinamarca i va ser guardonada amb el premi a Millor Pel·lícula Internacional en els Oscars de 2021. El film compta amb l’excel.lent actuació de Mads Mikkelsen qui demostra, una vegada més, la seua versatilitat i habilitat per interpretar papers complexos.

L’assistència dels estudiants al cinefòrum i la seua participació activa en la discussió posterior a la projecció, demostren l’interès i la importància de seguir promovent la cultura cinematogràfica en la formació pre-universitària. La pròxima edició del cinefòrum promet ser igual d’interessant.

FagoVal

Crònica d’Unai Hontecillas, de 1r BAT C:

“Durant el mes de febrer i març, els alumnes de Biologia de 1r de Batxillerat de ciències hem participat en el projecte d’innovació educativa FAGO@VAL. La idea global d’aquest projecte consisteix en la cerca de fagos (virus que infecten bacteris) que puguen ser usats per a tractar infeccions bacterianes ocasionades per bacteris resistents a antibiòtics. Aquest és un projecte que hem realitzat en col·laboració amb professors i alumnes del departament de Microbiologia de la Facultat de Ciències Biològiques de la Universitat de València.

El projecte va constar de 4 sessions (fotos i vídeo realitzat per Mar i Irene): la primera, va ser una presentació del projecte i de la metodologia necessària per a prendre mostres d’aigües naturals on buscar la presència de fagos.

La segona sessió va consistir en l’aïllament de virus de les mostres recollides i el seu posterior enriquiment fent-los créixer sobre un cultiu bacterià (Escherichia coli).

En la tercera sessió del projecte, es va realitzar un assaig d’especificitat per a comprovar que els virus asilats efectivament infectaven al bacteri diana (E. coli).

D’altra banda, es van realitzar dilucions decimals successives del filtrat de l’enriquiment del virus, per a posteriorment sembrar-les en un medi de cultiu amb el bacteri diana (E. coli).

En la quarta i última sessió del projecte observem i comentem els resultats obtinguts per cada grup d’alumnes. En les plaques vam poder observar com els virus havien deixat calbes sobre el medi de cultiu bacterià el que sabem que és indicatiu de la presència de virus.

Voldria destacar la labor dels alumnes de la universitat que han actuat com a monitors, ja que han transmés un ambient de proximitat i atenció molt agradable. També cal recalcar el gran esforç que han hagut de fer adaptant un llenguatge tècnic d’universitat a l’alumnat de batxillerat.

Personalment m’ha agradat molt el projecte, ja que a més de conéixer una manera alternativa de curar infeccions bacterianes també ens ha transmés la importància de fer un ús correcte i controlat dels antibiòtics.”