Escape room

Dimarts 4 d’abril, els nostres alumnes de 4t de l’ESO en l’assignatura de Biologia i Geologia han realitzat una activitat de caràcter innovador anomenada Escape Room Genètica de 4t de l’ESO. En ella els alumnes han hagut de superar una sèrie de proves relacionades amb el temari de Biologia, concretament els temes de Genètica Mendeliana i Genètica molecular. En aquesta activitat els alumnes han treball no solament els conceptes explicats en les classes diàries, sinó que han aprés de prop les diferents metodologies emprades com els avatars d’intel·ligència artificial, geocaching, ulleres de filtre roig o escrits ocults amb tinta invisible. D’aquesta manera es pretén que per al tema pròxim siguen els propis alumnes els motors de l’aprenentatge i siguen ells els que elaboren una fuita room sobre el tema d’Evolució i teories de l’origen de la vida. Sens dubte ha sigut una activitat molt motivadora per al nostre alumnat en la qual han treballat de manera col·laborativa en una única missió, poder pujar un punt en la nota del propi examen de Genètica Molecular. S’adjunten les fotografies i vídeos (1, 2 i 3) més representatius de l’activitat, així com el vídeo presentació d’aquesta particular Escape room de ciències.