L’alumnat dels Cicles de Tèxtil visita les Sales de Reserva de l’Etno i el Museu Valencià de la Seda

El passat dijous 25 de gener, les i els estudiants dels cicles de moda de l’IES Serra Mariola van realitzar una eixida didàctica amb el seu professorat. El grup que es va desplaçar estava format per alumnes de primer i segon curs del Cicle Mitjà de Confecció i Moda, i de primer del Cicle Superior de Vestuari a Mida i per a l’Espectacle.

Van realitzar dues visites que van aportar una visió sobre dos aspectes del seu futur món professional. La primera d’elles va estar dedicada a les Sales de Reserva de L’Etno (Museu Valencià d’Etnologia, de la Diputació de València).

A aquestes instal·lacions van conèixer el treball de conservació i catalogació de les seues col·leccions d’articles tèxtils i els seus complements. Peces de roba amb història pertanyents a col·leccions de les comarques interiors de Castelló, el Corpus de València, diverses festes tradicionals o vestuari teatral que en ocasions prové del seu ús real, formen part de la seua reserva, que estudien cataloguen i posen en valor principalment pel seu valor etnogràfic. Veure com s’han de “inventar”, la forma ideal de mantenir les peces, com organitzen una exposició, o observar de primera mà el treball d’un estudi sobre una peça històrica de roba, va ser molt instructiu per al grup. Agraïm la dedicació de Jorge Cruz i Pilar Payá, restauradors de l’Etno per la seua dedicació.

Posteriorment, visitaren el Museu Valencià de la Seda, on van conèixer la importància històrica del comerç i les arts de la seda a València, així com apreciar el treball d’obtenció de la fibra i els principals teixits valencians que es fan amb ella.