Recomanacions per a la tornada a les classes després de Nadal

Demà, dilluns 11 de gener, tornem a classe després de les vacances de Nadal. Enguany la tornada té unes característiques que la fan diferent a la resta d’anys, principalment per la  situació provocada per la COVID, per la qual cosa hem de tindre més precaució que mai. 

S’ha demostrat que els centres educatius són llocs segurs, en els quals es segueixen bé les mesures de protecció, higiene, distància social, etc. Però aquests dies hem d’extremar les  precaucions degut a que no sabem en quina situació anem a trobar-nos, tant alumnes, com  professors, com el personal no docent, ja que venim d’un període de festes en el qual ens  podem haver infectat i ser asimptomàtics o que encara estiguem covant la malaltia per  haver-la agafat fa pocs dies. En els dos casos podem ser vectors de transmissió, per la qual  cosa hem de ser més responsables que mai, i abstindre’s d’assistir a l’institut si tenim la més  mínima sospita, tant per tindre algun dels símptomes habituals (febra, tos, mal de gola o de cap, sensació d’ofegament…), o per tindre algun contacte proper que siga positiu o que tinga els símptomes. És preferible pecar de prudents que haver-ho de lamentar després.

AVÍS IMPORTANT PER LES BAIXES TEMPERATURES

El dilluns ja haurà passat l’episodi de pluja i neu que hem tingut aquests dies, encara que probablement encara estiga núvol. Les temperatures seran molt baixes, i per les normes de prevenció per a la COVID, és imprescindible ventilar les aules a cada mitja hora i entre classe i classe, amb la qual cosa, la sensació tèrmica va a ser molt baixeta dins les aules, per molt que es reforce la calefacció a l’institut.

Per això la recomanació és que es vinga molt abrigat a classe, amb roba de sobra i especial atenció als peus, amb calcetins gruixuts i bon calcer.

Com diuen els noruecs, no hi ha fred sinó roba inadequada, per tant anem a fer cas als noruecs, que d’això en saben molt.

Fins demà, amb precaució, ganes, ànims… i abrics.

La Responsabilitat Social d’Alhambra Guitarras a l’IES de Muro

Guitarras Alhambra parla amb els alumnes de l’IES Serra de Mariola de Muro sobre les inciatives socials i culturals que du a terme l’empresa.

Guitarras Alhambra és una empresa capdavantera a nivell internacional, que treballa des de Muro. Pilar Gisbert, responsable de Comunicació i Màrqueting de Guitarras Alhambra, va impartir una xarrada per als alumnes de Batxillerat de l’IES Serra de Mariola de Muro, convidada pel departament d’Economia del centre. El tema, parlar als alumnes de les iniciatives socials i culturals que du a terme Guitarras Alhambra. La xarrada forma part del programa anual per posar en contacte l’alumnat amb iniciatives socials i empresarials innovadores. Pilar ens explica en què consisteixen estes activitats.

Pilar, què és la “Responsabilitat Social Corporativa d’Alhambra Guitarras”?

Es tracta d’un principi que l’empresa, ubicada a Muro i que serveix guitarres a tot el món, va tindre clar des dels seus orígens, amb el foment de la cultura i el suport als joves artistes. La iniciativa més coneguda és el Concurs Internacional de Guitarra Alhambra, amb dos modalitats, el CIGA Adults i el CIGA Junior. El concurs té una important dotació econòmica i de recolzament a les carreres musicals. La segona iniciativa de Guitarras Alhambra és la subhasta solidària de guitarres en col·laboració amb la Creu Roja i el projecte “A tu lado” del grup musical Los Secretos, en temps de Pandèmia.

En la xarrrada que impartires a Muro també parlares dels principis socials de la fabricació de les guitarres?

Sí. La selecció de matèries primeres en origen i el tracte directe als proveïdors són molt importants per a l’empresa i ens agrada explicar-ho sempre que fem una xarrada en centres educatius. Una política mediambiental activa, molt compromesa amb el medi ambient. I alhora, una política de recolzament de l’economia local i el comerç de proximitat amb una campanya especial al Nadal.

Això també passa per ajudar els joves músics de guitarra?

Sí. Alhambra Guitarras elabora guitarres i les serveix a tot el món. Però també tenim molt d’interés a fomentar el coneixement de l’art de tocar la guitarra. Per això hem començat un programa anual de beques per ajudar als estudiants de tot el món. I, alhora, col·laborem amb una beca per al Màster de Guitarra de la Universitat d’Alacant.

Podeu vore també la notícia al periòdic “Les Muntanyes

Els alumnes de FPB visiten el camp d’aviació d’Alcocer

Este passat divendres els alumnes de FPB de la família d'informàtica i Jardineria visitaren el camp d'aviació d'Alcocer, on l'instructor de l'Escola de Pilots La Muntanya Santiago Reig Martínez els explica tots els pormenors relacionats amb les avionetes i el seu pilotatge.

Teatre per al final de trimestre

Des de l’optativa de Teatre de l’IES Serra de Mariola, s’han organitzat una sèrie de representacions teatrals per a l’últim dia del trimestre, el 22 de desembre. Actuaran els grups de l’optativa de 1r i 2n d’ESO, amb les obres “Tócame Roque” i “La festa pijama“. I el grup 4t D, amb “La millor tutoria“. L’activitat es farà en passes d’acord amb les mesures sanitàries. S’emmarca el el projecte de d’aprenentatge i convivència entre diferents grups i nivells de l’IES, que està portant a terme l’optativa de Teatre i els departament de valencià, castellà i filosofia.

Visita motivadora de l’ex-alumna Neus Hernández

El dimarts 15 de Desembre, ens va visitar Neus Hernández, ex-alumna del centre IES Serra Mariola per inspirar i motivar als alumnes que tenim cursant enguany 2n CFBA. Neus va cursat el programa INTEGRA i posteriorment el CFBA d'informàtica siguent una dels millors alumnes de la promoció 2018-2020.

Aquest any està cursant el CFGM de xarxes de Batoi, i ha fet una xerrada des del seu punt de vista de com és aquest cicle per a motivar als alumnes, augmentar la seua auto-estima i convencer-los de que el treball té recompensa.

També els ha comentat que els coneixements acadèmics d'informàtica que ha obtes al CFBA d'informàtica li estan ajudant a superar les assignatures del CFGM.

Moltes gràcies Neus, i esperem que tingues un gran futur.

Aprofitem per crear una iniciativa de xerrades d'ex-alumnes al centre, si has sigut alumne de l'IES Serra Mariola i vols fer una xerrada des del teu punt de vista de com va ser el teu pas pel centre i el que has aconseguit o estas fent... no dubtes en posar-te en contacte amb nosaltres.

Visita de l’escriptor Víctor Labrado

El proper dilluns dia 21 de desembre els alumnes de primer de batxillerat de l’IES Serra Mariola coneixeran l’escriptor Víctor Labrado, autor del llibre de lectura del primer trimestre Quan anàvem a l’estraperlo i així podran conèixer millor l’obra, parlar de primera mà amb l’autor i mostrar-li les seues inquietuds.
Els alumnes han gaudit de la lectura per la seua facilitat, frescor i distracció i han conegut l’estraperlo des de València fins Alacant a l’època de la postguerra, fins i tot a la població de Muro, motiu pel qual han implicat a pares i iaios per a informar-se i descobrir més detalls d’aquest fet històric en una època de fam i misèria que va aguditzar la població per a poder sobreviure.

Narració oral a l’IES Serra de Mariola

L'IES Serra de Mariola ha programat dos activitats de narració oral dins del programa de Foment de la Lectura del centre. Dimecres 16 de desembre, els alumnes de 1r d'ESO assistiran a un espectacle a càrrec de la companyia teatral Disparatario.
dijous, visitarà el centre la narradora Almudena Francés, qui narrarà històries per als alumnes de 4t d'ESO i oferirà una master class de dramatització per a les alumnes de l'optativa de teatre. Les activitats atenen totes les mesures sanitàries i d'aforament, a fi de garantir el dret a una cultura segura.

Protocol d’actuació davant la suspensió temporal de l’activitat educativa

ORGANITZACIÓ DE L’ATENCIÓ EDUCATIVA DAVANT DE SITUACIONS QUE IMPLIQUEN LA SUSPENSIÓ TEMPORAL DE L’ACTIVITAT EDUCATIVA PRESENCIAL

 

L’IES Serra Mariola ha desenvolupat un protocol d’actuació davant els diferents escenaris de suspensió d’activitat educativa que podrien sorgir durante aquest curs tan complicat a causa del Covid-19, aquest protocol explica com s’ha d’actuar a les següents situacions:

  • Alumne confinat
  • Professor confinat
  • Grups confinats
  • Centre confinat

Polsa ací per a descarregar.

Possibles escenaris confinament