Teatre «No a l’estigma»

LA SALUT MENTAL, com a dret necessari per al benestar personal, és de rellevant importància tractar-la des de la dimensió més humana i vivencial. Els usuaris del CRIS-ADIEM, Centre de Rehabilitació i Integració Social de persones amb malaltia mental crònica d’Ontinyent, han estat dirigits i acompanyats per professionals tècnics per a escenificar les situacions quotidianes que viuen.

L’alumnat de 4t d’ESO, 2FPB i 1r Cicle de TAPSD (Tècnic en Atenció a Persones en Situació de Dependència), han participat de l’experiència de compartir històries personals i reals, apropant-se a una millor comprensió de les implicacions que comporta el sofriment de les malalties mentals i la importància de tenir actituds d’acceptació per a facilitar la seua inclusió social.

En concret, la peça «No a l’Estigma», representada pels usuaris del CRIS, mostra unes actuacions «improvisades» que tracten les diverses situacions dels qui pateixen algun tipus de malaltia mental. Servint-se del teatre sistèmic i teatre fòrum per fer més pròxima una realitat que ha de ser visible i no assenyalada i marcada.

El teatre ha pretès obrir un espai a la comunicació i l’empatia entre l’alumnat, els usuaris i professionals, aconseguint una major sensibilització humana respecte a les persones amb malaltia mental.

Des del nostre institut volem mostrar el nostre agraïment a tot el personal participant per l’actitud propera, respectuosa i solidària.

Departament d’Orientació

Marisa Micó Olcina