L’IES PACO RUIZ és ara Centre Digital Col·laboratiu (CDC)

L’IES PACO RUIZ ha sigut un dels centres seleccionats per a implantar el nou model de Centre Digital Col·laboratiu a partir del mes de gener de 2022.

El Centre Digital Col·laboratiu, CDC, és una de les actuacions clau de Pla Estratègic de Transformació Digital de l’Administració de la Generalitat (GENDigital2025), dins de l’eix “Educació Digital, i persegueix vertebrar un conjunt d’accions que possibiliten la transformació del model educatiu valencià, dotant a la comunitat de les eines tecnològiques necessàries per a l’adaptació de les persones a aquest canvi de paradigma digital.

L’actuació es troba en procés d’implantació. En aquesta tercera fase s’han incorporat 180 centres al CDC. La implantació acabarà al setembre de 2024 amb la incorporació dels últims 222 centres. En aqueix moment formaran part del CDC quasi 1.600 centres, al voltant de 70.000 docents i més de 700.000 alumnes i alumnes.

El Centre Digital Col·laboratiu se sustenta en usa sèrie de principis i, de manera pràctica, en l’ús d’una sèrie d’eines digitals.

Els principis són els següents:

• Identitat digital establida de manera única associada a una sèrie de característiques en funció de l’usuari i que servirà per a tota l’etapa educativa.
  • Integració d’aplicacions que treballaran cada vegada més de forma integrada i col·laborativa. Es millorarà la gestió del centre, el treball del claustre, les comunicacions amb les famílies i per descomptat la gestió de les classes.
  • Protecció de dades segons la normativa europea, amb la identitat de l’alumnat oculta i control de característiques segons l’edat de l’alumnat.

Les eines o aplicacions amb les quals es compten són les següents:

• El sistema operatiu Lliurex, programari lliure basat en LINUX, que continuarà sent el preferit pels centres educatius públics de la GVA.
  • La plataforma AULES, entorn virtual d’aprenentatge (EVA) del VAB en Moodle.
  • La plataforma WEB Família, programari propietat de la GVA, com a eina de comunicació entre escoles o professors i famílies o alumnes.
  • Les pàgines web de cada centre educatiu, PORTALEDU, desenvolupats amb l’eina WordPress, programari lliure.
  • La plataforma Office 365 de Microsoft controlada per la GVA, que se suma a les anteriors i promou l’ús de les TIC en els centres educatius, proporcionant una identitat digital que acompanyarà al professorat durant la seua vida professional i als estudiants durant els seus estudis acadèmics reglats no universitaris i que donarà accessos a l’ús de les eines Office 365 fomentant el treball col·laboratiu.

Tot l’equip de l’IES PACO RUIZ està molt entusiasmat en aquesta nova etapa.

Per a més informació pot anar a la pàgina web oficial del projecte CDC punxant ací.