Consumópolis 18: Primer i Segon Premi de la CV

CONSUMÓPOLIS 18: PRIMER PREMI DE LA COMUNITAT VALENCIANA EN LA CATEGORIA DE 3r – 4t D’ESO I FPB I SEGON PREMI EN LA CATEGORIA DE 1r I 2n DE L’ESO.

El 20 de juny familiars i alumnat de 1r ESO B i 3r ESO F van assistir a la gala del lliurament de premis Consumópolis 18 de la fase autonòmica de la Comunitat Valenciana que es va celebrar a València, a l’entorn del MUVIM (Museu Valencià de la Il·lustració i de la Modernitat) on va resultar campió el nostre equip de 3r ESO F en la categoria Primera de 3r- 4t ESO i FPB, “Els LUCENTINOS” formats per Oriol Hurtado, Daniel Mira, Alex Tavera, Joan Miguel Orts i Alejandro Manresa, després de la superació de 10 proves en la fase 1 i la realització d’un vídeo que desenvolupava en este curs el bon ús de les tecnologies amb el lema: “En Internet, et creus tot els que veus?” el curt titulat “Stop Phishing” la música del qual va ser creada pel propi grup i coordinada pel seu tutor, va ser exposat a la sala i van aconseguir el primer premi, al mateix temps el vídeo ha sigut editat en el Canal Generalitat. En la segona categoria per a alumnat de 1r i 2n d’ESO va resultar guardonat amb el segon premi el grup de 1ºESO B “Artwork” integrat per: Manuel Bermell, Sara Blaya, Casandra Poy, Valeria Rico i Assmaa Zaidi que en la segona fase van realitzar un curt titulat “Atent@ a missatges fraudulents”. La gala de lliurament de premis va estar presidida per la directora general de Comerç, Artesania i Consum de la Comunitat Valenciana: Rosana Seguí Sanmateu, el subdirector general de Comerç i Consum: Miguel Ángel Romero García i el director del Centre d’Artesania de la Comunitat Valenciana: Miquel Clemades Planells. Tots dos grups van ser agraciats amb el corresponent diploma acreditatiu així com un xec per valor de 900 i 500 euros respectivament, a més la Generalitat i la Conselleria de Desenvolupament Sostenible va sufragar el viatge amb autobús d’anada i tornada de tots aquells i aquelles que van decidir acompanyar a l’alumnat a l’esdeveniment. Després de l’acte de lliurament, tots els participants, van poder gaudir de la visita al Museu, una explicació detallada de la València històrica del segle XVIII amb la visita a la maqueta gegant exposada en l’hall del propi Museu, una estada en l’entorn i la visita al Centre d’Artesania de la Comunitat Valenciana, on a més de conéixer oficis antics, van gaudir d’un documental explicatiu i la realització de tallers realitzats per artesans valencians com a instructors: d’enquadernació, marroquineria i decoració, posant en valor aquells oficis per desgràcia oblidats. Una altra part de l’alumnat va realitzar una visita al nucli urbà, plaça de la Mar, Ajuntament i estadi de futbol del Mestalla. Cal destacar que el concurs Consumópolis, destinat a l’alumnat de 5é i 6é d’Educació Primària, d’Educació Secundària Obligatòria i Formació Professional Bàsica, es desenvolupa en internet. A través de diferents proves i jocs, aborda diferents aspectes relacionats amb el consum responsable, i el treballat col·laboratiu i en equip. Durant este curs 2022-2023 el Concurs que s’estén a nivell nacional consta ja de la seua majoria d’edat. Sent un concurs ja reconegut per la Conselleria d’Educació i pel propi Ministeris. Ja que reuneix cada any a uns 20.000 alumnes i alumnes de tota Espanya distribuïts per Comunitats. L’equip guanyador representarà a la Comunitat Valenciana en la fase nacional, cal recordar que l’any passat un dels nostres grups també va aconseguir el primer premi de la Comunitat Valenciana coordinats i dirigits pel mateix professor: Tomás Antonio Andreu González.

Podeu veure el vídeo del lliurament de premis en la nostra pàgina de YouTube de Projectes Figueras:

IES FRANCISCO FIGUERAS PACHECO D’ALACANT – CURS 2022-23