1r premi en la XVIII edició dels millors relats breus juvenils de la província d’Alacant.

ESTELA FLOR DEL TARONGER MARTÍN GONZÁLEZ, ALUMNA DE L’IES FRANCISCO FIGUERAS PACHECO D’ALACANT, GUANYADORA DEL CONCURS DELS MILLORS RELATS JUVENILS DE LA PROVÍNCIA D’ALACANT 2023.

El dissabte 13 de maig es va celebrar a l’Auditori Provincial de la Diputació d’Alacant (ADDA) la gala de lliurament dels premis de la XVIII edició dels millors relats breus juvenils de la província d’Alacant, en esta edició el certamen complia la seua majoria d’edat i s’ha convertit en un dels certàmens literaris més importants per a l’alumnat d’Ensenyament Secundari Obligatori, on més de 16.000 escolars de tota la província participen incloent centres públics, privats i concertats. En esta ocasió, d’entre unes 9.000 creacions literàries s’ha inclòs a centres de Colòmbia, la qual cosa fa d’este esdeveniment un certamen internacional. L’Associació Provincial d’Empresaris Llibreters i Paperers d’Alacant ha entregat com va sent habitual durant estos 18 anys, els seus premis als millors relats, editant i publicant el llibre anual que recopila els 101 millors relats, com ha sigut el cas especial de la seua majoria d’edat. Cal destacar que este concurs anual no seria possible sense la col·laboració de diverses entitats públiques com ho són la Generalitat Valenciana, la diputació Provincial, l’ADDA, i altres com la Cambra de Comerç d’Alacant, FEMPA, l’Editorial Club Universitari, Impremta Gamma, Fundació SEUR, el grup Marjal, FAC Pime, European Fulls de mà o el propi diari Informació d’Alacant. El resultat de la decisió del prestigiós jurat va ser amenitzat amb l’actuació de la cantant alacantina Nálax i va resultar guanyador DEIXANT FLOR DEL TARONGER MARTÍN GONZÁLEZ, amb el seu relat “LA PAPALLONA DE PAPER”, alumna de l’IES FRANCISCO FIGUERAS PACHECO D’ALACANT, estudiant de 3r d’ESO, coordinada i tutoritzada pel professor TOMÁS ANTONIO ANDREU GONZÁLEZ. També va resultar finalista SALMA AMAL ZAIDI, estudiant del mateix curs acadèmic pel seu relat “VICTORIA i el MISSATGE”.La gala va ser conduïda per la locutora d’Onda Cero Ràdio, Luz Sigüenza, dirigida per José Antonio López Vizcaíno, qui va dedicar en la seua oratòria unes belles paraules dedicades al professor, i a la labor del professorat en general que fan possible que estos actes es produïsquen i el relat va ser llegit davant la gran afluència de públic assistent per José Luis Ferris, professor i escriptor. Cal destacar que l’any passat l’IES FRANCISCO FIGUERAS PACHECO d’Alacant, va aconseguir el segon premi, amb el relat de la pròpia germana de la guanyadora. A la gala van assistir, les alumnes, i el professor, acompanyats de familiars i amics.

Podeu accedir a un resum de l’emotiu lliurament de premis en el nostre canal de Projectes Figueras:https://youtu.be/oibpgkrq26w De la mateixa forma la notícia, per la seua importància ha tingut el seu ressò en la premsa alacantina i valenciana.https://www.elperiodic.com/…/deixant-flor del taronger-martin…https://www.informacion.es/…/llibreters-alicante-entreguen… ENHORABONA!