Informació sobre Xarxa-Llibres i la compra de llibres per al proper curs

Davant dels dubtes de moltes famílies respecte als llibres de text i les dates en les quals ens trobem, volem informar-vos de la situació singular en què ens trobem en l’IES el Quint i que esperem que es resoldrà aquesta setmana.

Com sabeu, enguany es posarà en marxa la Xarxa Llibres al centre, com en tots els centres valencians, i per tant deixarà de funcionar la Cadena de Llibres municipal.

4387cc4b-885f-454f-9ca5-535d023c750d

En el cas del nostre centre, donat que ja hem reutilitzat els mateixos llibres diversos cursos i a causa del canvi de llei educativa, LOMQE, la qual ja ha fet acte de presència en tots els cursos de l’ESO i el batxillerat, el curs passat ja ens vam trobar amb seriosos problemes per a aconseguir els llibres de text d’algunes editorials, les quals els van deixar d’editar. Aquest fet ha provocat que ens hagem vist forçats a canviar materials curriculars.

Si consulteu el llistat de llibres de text que tenim publicat en la pàgina web del centre, enguany es produeixen algunes novetats:

• Reducció de nombre de llibres de text i edició de materials curriculars propis (5-6 llibres per curs + optativa si el necessita).
  • Canvi de llibres de text per imposició de nova llei educativa i no accés a materials antics des de les editorials.

Davant de la situació en què ens trobàvem, amb una recollida de llibres de text i molts canvis, vist que seria insuficient la taxa de reposició del 15% que Conselleria ha fixat per a tots els centres, i donat que som un cas únic, hem traslladat el tema a Conselleria d’Educació i a l’ajuntament de Riba-roja de Túria, sol·licitant ajuda econòmica per tal que les famílies participants no tinguen un greuge comparatiu respecte d’altres centres de la localitat (públics i concertat) on sí s’ha invertit molts recursos públics en cursos anteriors, i respecte d’altres centres educatius valencians gestionats amb fons públics.

Ara mateix estem esperant resposta institucional, per tant, aquesta setmana els podrem informar de si hi haurà ajuda institucional o no i per tant quins serien els llibres que es comprarien (directament des de les institucions/centre) amb estes ajudes ajudes i quins llibres, per tant, haurien de comprar les famílies per quedar fora de les ajudes. Busquem el màxim reconeixement i suport econòmic a les famílies que han participat en la Cadena Municipal sent un centre que hem participat molt en la reutilització de llibres de text i que no havíem fet fins ara molta despesa institucional, amb un sentit d’ús racional dels recursos públics.

Per tant, aquells alumnes que heu participat en la Xarxa Llibres, heu fet la sol·licitud telemàtica i heu aportat tots els llibres, vos consellem que no els compreu encara ja que al llarg d’esta setmana podrem informa-vos en concret de quins llibres cal comprar.

Recordeu que aquelles assignatures optatives que tenen llibre associat, no s’han de comprar fins a setembre.

Batxillerat: Animem, també, els antics i presents alumnes de batxillerat, a cedir els llibres de text i/o lectura de batxillerat per tal de posar en marxa una Xarxa de Llibres interna del centre, amb el benefici que això suposa per a les famílies. Aquells alumnes participants se’ls aportarà un carnet de biblioteca que els donarà accés als llibres de lectura que necessite l’alumn@ al llarg del curs. Els llibres es registren i entreguen en la secretaria del centre (Eva Ferrando).