2022-1-ES01-KA121-SCH-000065632

es_cofinanciado_por_la_union_europea_pos

4 estudiants de 1r Batxillerat

Lemvig Gymnasium (Lemvig, Dinamarca)

Del 3 al 22 de març de 2024

Mobilitat individual de 4 estudiants

IMG_0394

Es tracta d'un intercanvi individual d'estudiants entre les dues institucions educatives, l'IES el Quint (Riba-roja de Túria) i el centre danés Lemvig Gymnasium (Lemvig).

Els estudiants danesos són triats d'entre els estudiants d'espanyol del centre.

En aquests cas han participat quatre estudiants del nostre centre, que han passat tres setmanes en el centre danés, convivint amb famílies daneses.

Prèviament, els estudiants danesos passaren tres setmanes en el nostre centre, entre el 7 i el 27 d'octubre de 2023.

Sens dubte, una experiència educativa de primer nivell per als estudiants, que han pogut conèixer de primera mà el funcionament d'un centre educatiu d'un altre país europeu al mateix temps que s'han impregnat de la cultura i l'estil de vida del país.

Alumnat de 3r d'ESO (Professorat: Andrés Valero i Pasqual Gimeno)

Collège Maria de Peretti, Porto-Vecchio (Còrsega, França)

Del 20 al 27 de març de 2024

Mobilitat de curta durada (grup d'alumnat)

IMG-20240322-WA0081

Per segon any consecutiu l'alumnat de 3r d'ESO de l'IES El Quint ha participat en una mobilitat amb el collège Maria de Peretti de Còrsega, Porto-Vecchio (França).

El projecte Erasmus+ entre tots dos centres porta per títol “Llaços mediterranis, llaços europeus“. La temàtica del projecte varia cada curs, tractant d’establir relacions entre el territori cors i el valencià, al marge de suposar una experiència d’immersió lingüística per a l’alumnat participant i permetre’ls conèixer el sistema educatiu francès. Enguany ens hem centrat en els vincles històrics entre Còrsega i València, temàtica que ens porta al període en el qual els dos territoris formaven part de la Corona d'Aragó.

L’estada a Còrsega va alternar l’assistència a classe del nostre alumnat i els tallers realitzats al centre educatiu (com el d'heràldica) amb el treball de camp en el casc històric de Bonifaci (fundada al segle IX)), el jaciment de Cucuruzzu i Capula (amb restes arqueològiques de l'Edat del Bronze i l'Edat Mitjana ) i en Porto Vecchio (localitat creada pels genovesos al segle XVI).

Des de l'IES El Quint agraïm al professorat i alumnat francés l’acollida que ens van dispensar i els esperem amb il·lusió en la setmana del 22 al 26 d'abril per a concloure el projecte.