Història i entorn

El Centre es troba a la localitat de Riba-roja de Túria (Camp de Túria). Està situat a la riba del riu Túria, amb unes espectaculars vistes al Parc Natural del Túria.

Vistes del riu Túria des de l'Institut
Vistes del riu Túria des de l’Institut

El centre, de nova construcció, va ser donat per a l’apertura el 14 de setembre de 2007, dia festiu a la localitat. Va entrar en funcionament el curs 2007-2008 amb 141 alumnes i 18 professors/es. En aquell moment en centre rebia el nom de Secció de l’IES Riba-roja. Posteriorment, el curs 2009-2010 va passar a ser l’IES Número 2. Actualment, el centre s’anomena IES el Quint, nom aprovat pel Claustre de professors/es, el Consell Escolar i el Consell Escolar Municipal. El nom fa referència a la séquia del Quint que regava els camps que hi havia on ara és l’institut.

Actualment, al Centre es pot estudiar l’ESO, el Batxillerat (en les modalitats d’Humanitats, Ciències Socials i Ciències), una FP Bàsica en Informàtica d’Oficina i una FP de Grau Mitjà en Producció Agroecològica.

Durant el curs 2020-2021, hi estudien més de 550 alumnes. Tenim quatre grups de cada nivell de 1r a 4t d’ESO, dos grups de 1r de Batxillerat i dos de segon, així com un grup d’FP Bàsica i un altre de FP de Grau Mitjà.