Erasmus + Madeira

El passat mes de desembre, deu alumnes de l’institut Eduardo Primo i Marqués, acompanyats per dors professores, van gaudir d’una estada Erasmus al centre Horàcio Bento de Gouveia a l’illa de Madeira. Durant la seua estada, van tindre temps de visitar llocs de gran bellesa, com el museu a l’aire lliure Jardim Monte Palace, d’on van baixar al centre de la ciutat amb un telefèric, admirant les meravelloses vistes. També van aprendre sobre la relació històrica entre la ciutat i la canya dolça en el museu Cidade do Açucar. A l’institut, van tindre l’oportunitat de participar en tallers de cuina, art i esport que ajudaren a crear un fort vincle entre els alumnes carletins i els seus amfitrions portuguesos, a més de fer amistat amb alumnes de Bèlgica amb que van coincidir.

Tot i això, el moment preferit pels joves en tot el viatge va ser el tour en catamarà per la costa de Funchal que els va permetre nadar en l’Atlàntic a meitat de desembre i avistar balenes negres i dofins. A més a més, van recorrer tota la part sud de l’illa en bus parant en els  llocs més emblemàtics i van poder asistir a la fira de Nadal que organitzaren els alumnes de l’últim curs i que va ajudar a tancar una setmana d’experiències inolvidables. Van ser dies molt entranyables que es tancaren amb alguna llagrimeta en acomiadar-se fins febrer, quan els alumnes portuguesos vindran de visita a Carlet i Benimodo, amb els seus amfitrions.