CFGS Educació infantil

El cicle formatiu de grau superior Tècnic Superior en Educació Infantil té una durada de dos cursos acadèmics amb un total de 2000 hores de formació i acredita, en acabar el cicle, el títul oficial de “Tècnic Superior en Educació Infantil”. Este títol professional bàsic permet l’accés a tots els cicles formatius de grau mitjà.

Al finalitzar, es podrà exercir les següents ocupacions:

• Educador/a Infantil.
  • Animador/a infantil.

Mòduls professionals

Primer curs

Didàctica de l’educación infantil.

Autonomia personal i salut infantil.

Expressió i comunicació.

Desenrotllament cognitiu i motor.

Formació i orientació laboral.

Segon curs

El joc infantil i la seua metodologia.

Desenrotllament socioafectiu.

Habilitats socials.

Intervenció amb famílies i atenció a menors en risc social.

Primers auxilis.

Empresa i iniciativa emprenedora.

Formació en Centres de Treball.

Projecte d’atenció a la infància.

Què vaig a aprendre?

En acabar els estudis, l’alumne serà capaç de:

Dissenyar, implementar i avaluar projectes i programes educatius d’atenció a la infància en el primer cicle d’educación infantil en l’àmbit formal, d’acord amb la proposta pedagògica elaborada per un Mestre amb l’especialització en educació infantil o títol de grau equivalent, i en tota l’etapa en l’àmbit no formal, generant entorns segurs i en col·laboració amb altres professionals i amb les famílies.

Flexibilització

L’alumnat que cursa aquests estudis, durant el 1r curs , un dia a la setmana es desplaça a diferents empreses relacionades en el seu entorn de treball per a realitzar un projecte d’aprenentatge servei. La realització d’aquest projecte facilita i apropa a l’alumnat a un entorn de treball real , permetent així vincular amb més facilitat les competències personals, socials i professionals que aquests estudis requereixen.

Legislació

RD 1394/2007 BOE 24/11/2007