PROJECTE ERASMUS+ 2020-1-ES01-KA202-083176

Des de l’IES “Eduardo Primo Marqués” de Carlet dins el marc que aposta per l’Europa de les Cultures iniciarem este projecte l’any 2020 com a coordinadores d’una proposta KA202 d’associacions estratègiques de Formació Professional d’intercanvi de bones pràctiques.

El projecte Erasmus K02 “Pensant en negre i apostant per la igualtat”ha quedat en primera posició de les 43 propostes seleccionades.

La riquesa i diversitat d’expressions culturals són un factor fonamental de dignitat i qualitat de vida, i un element clau per a la creació del desenvolupament social i innovador.

La Unió Europea en si, ja és un projecte de pau, seguretat, cooperació i progrés que ha permès una de les etapes de major prosperitat i qualitat de vida per al conjunt de la ciutadania de tots els seus Estats membres. La riquesa i diversitat cultural d’Europa són molt importants per desenvolupar l’estil de vida i l’espai comú del projecte de la Unió Europea.

La crisi que ha suposat la pandèmia ocasionada per la COVID-19 ha deixat una sèrie de febleses en el nostre entorn que cal tornar a enfortir, una bona manera de fer-ho és mitjançant l’educació i totes les capacitats que esta genera en l’alumnat.

Les manifestacions culturals com a mitjà riquíssim de convivència, respecte i tolerància són un element fonamental per a consolidar una Unió Europea agermanada i ferma.

La cultura és un dret recollit per la Declaració Universal dels Drets Humans, i un bé de primera necessitat que ha d’incorporar-se amb més força en projecte de construcció del projecte Europeu. Això comporta que la cultura ha d’estar protegida, impulsada i promocionada, amb uns recursos suficients i adequats a esta importància, des dels Estats, però també amb el suport i participació de les institucions europees.

El projecte que tot seguit presentem, atenint-nos a la importància de promoure la cultura i la realitat social de cadascun dels països socis, Grècia, Turquia i Portugal, ha estat destinat a l’alumnat del cicle d’atenció a persones en situació de dependència i altres institucions, associacions, grups teatrals que puguen estar vinculats amb col·lectius en situació de dependència.

En el projecte han cobrat importància les tècniques teatrals en general, i en particular el teatre negre, amb les quals, l’alumnat, el personal, i els professionals de la dependència han après a fer servir estes tècniques i, sens dubte, en el seu futur professional ho aplicaran amb els usuaris i usuàries en el lloc de treball, en les associacions o institucions.

Com a centre coordinador podem afirmar que l’alumnat ha adquirit mitjançant la tècnica del teatre negre una eina importantíssima de treball per a comunicar diferents realitats socials i culturals. Al mateix temps que mostren les inquietuds i necessitats de cada col·lectiu, possibilitant així un treball d’investigació i anàlisi sobre les característiques i peculiaritats de cada col·lectiu.

Per a nosaltres, com a centre coordinador, ha estat un treball intens però molt enriquidor, que ens ha permés una convivència i un agermanament amb el professorat i l’alumnat dels països socis. Ha estat font de satisfacció veure que la col·laboració i l’intercanvi d’experiències ha fet possible que els Centres de Grècia, Turquia, Lisboa i Nazaré hagen incorporat una nova metodologia de treball, molt més creativa, innovadora i motivadora per a l’alumnat.

Tot seguit oferirem un tast del nostre treball conjunt així com una mostra del que s’ha treballat en cada centre al llarg de dos anys que conclou el més de desembre del 2022 oferint cinc espectacles protagonitzats per l’alumnat de cada centre. Esperem que gaudiu del projecte que vos mostrem tot seguit tant com nosaltres hem gaudit del procés de creació. Moltes gràcies a totes les persones que ho heu fet possible.

L’Equip Coordinador del projecte KA202 d’associacions estratègiques de Formació Professional d’intercanvi de bones pràctiques.

“Thinking black and betting on equality”

Proposta didàctica

Dissemination / Difusió