Innovatec és un dels quatre programes que formen la Xarxa Novigi, aquesta és una xarxa col·laborativa que té com a objectiu principal la innovació pedagògica i organitzativa, evolucionant de models tradicionals d’ensenyament-aprenentatge a metodologies actives en les quals l’alumnat intervé com a protagonista actiu en el seu procés d’adquisició de competències.

L’objectiu del programa Innovatec és implantar metodologies actives, on l’aprenentatge basat en projectes o altres models innovadors, encaminen a la formació professional a implantar procedimients que milloren l’assoliment les competències professionals, socials i personals de l’alumnat.

Cal destacar la importància del treball col.laboratiu amb l’entorn productiu i laboral, de manera que treballar al costat dels agents empresarials per escoltar les seues necessitats, resultarà imprescindible per trobar el perfil laboral idoni, per ocupar qualsevol lloc de treball.

El desenvolupament d’aquest programa obliga al professorat a dissenyar un currículum globalitzat i interdisciplinari, plasmat en una programació per competències única, amb la necessitat de coordinació docent, integrat en aprenentatges basats en projectes, no compartimentat per mòduls formatius, i que done un paper especial al treball en equip i col·laboratiu.