CFGM Atenció a persones en situació de dependència

El cicle formatiu de grau mitjà Tècnic en Atenció a Persones en Situació de Dependència té una durada de dos cursos acadèmics amb un total de 2000 hores de formació i acredita, en acabar el cicle, el títol oficial de “Tècnic en Atenció a Persones en Situació de Dependència”. Este títol professional bàsic permet accedir als estudis de Batxillerat o continuar altres estudis de Formació Professional.

Al finalitzar, es podrà exercir les següents ocupacions:

• Cuidador o cuidadora de persones en situació de dependència en diferents institucions y/o domicilis.
  • Cuidador o cuidadora en centres d’atenció psiquiàtrica.
  • Gerocultor o gerocultora.
  • Governant i subgovernant de persones en situació de dependència en institucions.
  • Auxiliar responsable de planta de residències de majors i persones amb discapacitat.
  • Auxiliar d’ajuda a domicili.
  • Assistent d’atenció domiciliària.
  • Treballador o treballadora familiar.
  • Auxiliar d’educació especial.
  • Assistent personal.
  • Teleoperador/a de teleassistència.

Mòduls professionals

Primer curs

Organització de l’atenció a les persones en situació de dependència.

Característiques i necessitats de les persones en situació de dependència.

Atenció i suport psicosocial.

Suport domiciliari.

Atenció higiènica.

Primers auxilis.

Formació i orientació laboral.

Segon curs

Destreses socials.

Suport a la comunicació.

Atenció sanitària.

Teleassistència.

Empresa i iniciativa emprenedora.

Formació en Centres de Treball.

Què vaig a aprendre?

En acabar els estudis, l’alumne serà capaç de:

Atendre a les persones en situació de dependència, en l’àmbito domiciliari i institucional, a fi de mantindre i millorar la seua calitat de vida, realitzant activitats assistencials, no sanitàries, psicosocials i de recolzament a la gestió domèstica, aplicant mesures i normes de prevenció i seguretat i derivant-les a altres servicis quan siga necessari.

Flexibilització

L’alumnat que cursa aquests estudis, durant el 1r curs , un dia a la setmana es desplaça a diferents empreses relacionades en el seu entorn de treball per a realitzar un projecte d’aprenentatge servei. La realització d’aquest projecte facilita i apropa a l’alumnat a un entorn de treball real , permetent així vincular amb més facilitat les competències personals, socials i professionals que aquests estudis requereixen.

Legislació

RD 1593/2011