El Pla d’Emergències és el document escrit que recull el conjunt de mesures de prevenció i protecció previstes i implantades, així com la seqüència d’actuacions a realitzar davant l’aparició d’un sinistre.

Almenys una vegada, en cada curs escolar realitzem un simulacre d’evacuació. Es fa, per regla general, sense comptar amb ajuda externa dels Serveis de Protecció Civil o d’Extinció d’Incendis, sense perjudici que el personal dependent dels citats serveis puga assistir com a observador durant la realització dels simulacres. La participació en els simulacres és obligatòria per a tot el personal que estiga present en el Centre, o en el servei educatiu, en el moment de la seua realització. Els simulacres més habituals són d’incendi.

En la setmana prèvia a la realització d’un simulacre d’evacuació, la direcció del centre informa la comunitat educativa sobre aquest, a fi d’evitar alarmes innecessàries, sense indicar el dia ni l’hora prevista. Amb posterioritat a la realització del simulacre, el professorat i tot el personal del centre, torna a la normalitat de les seues classes i tasca.

Una vegada realitzat s’elabora un informe on es recullen les incidències d’aquest. La direcció del centre comunica a l’Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASAT) les incidències greus observades durant el mateix que puguen afectar el normal acompliment de les seues funcions en cas d’emergència, així mateix, i en aquest cas, es remetrà a la Delegació Provincial de la Conselleria Educació.
Es revisen periòdicament els mitjans disponibles per a intervindre en cas d’emergència (extintors, alarmes, boques d’incendi, il·luminat d’emergència, sistemes automàtics de detecció, avís i extinció d’incendis, etc.). Aquestes revisions s’efectuaran per empreses homologades i acreditades segons la normativa vigent.

Els exercicis d’evacuació no pretenen aconseguir un resultat òptim, sinó més aviat l’entrenament i la correcció d’hàbits dels alumnes i del personal del centre, tenint en compte els condicionants físics i ambientals de cada edifici.