Internet Segura 2023

Campanya de conscienciació

Tots els anys des del curs 2019-2020, celebrem el” Dia d’Internet segura” que promou INCIBE (Institut Nacional de Ciberseguretat) i que secundem per a conscienciar a tot el nostre alumnat que, com tot en aquesta vida, té el seu costat bo i el seu costat dolent, i tots dos costats han de conéixer-se.

Per això, cada any intentem fer més coses, per a arribar a més gent a poc a poc. Us comptarem una mica totes les actuacions que aquesta setmana hem estat realitzant.

En realitat ja començàrem la segona setmana de gener amb les xarrades a 1r de l’ESO, famílies i professorat impartides pel CSIRT (notícia ací).

La setmana passada, des de Cibervoluntarios, el mateix alumnat de 1ESO, encara que en aquesta ocasió només els que cursen informàtica, va rebre una xarrada en línia amb el tema “Connecta’t al benestar digital“. I aquesta setmana, la mateixa organització va impartir la xarrada “Verifica 2” a l’alumnat de 2ESO i 3ESO de l’optativa d’informàtica.

Però no acaba ací, perquè la nostra intenció de conscienciar en seguretat en Internet, vol arribar al màxim alumnat. Per això realitzem més actuacions com les següents:

• Pengem la nostra pancarta de la seguretat en la façana del centre (sempre ho fem si el temps ens ho permet)
  • Realitzem sessions de jocs de taula que tracten sobre la seguretat en Internet. És bo no oblidar aquest tipus de jocs que ens ajuden a aprendre a conviure, a dialogar, a comprendre, a saber guanyar i saber perdre… Semblen una mica de la prehistòria, però no, aquests jocs sempre venen bé. Tots els tutors que ho desitgen poden sol·licitar torn per a usar aquests jocs i usar-los en el seu grup.
  • Però també realitzem jocs de la plataforma d’INCIBE, com el de CyberScouts.
  • Finalment, l’alumnat de 2 de batxillerat, prepara jocs sobre la plataforma Genially amb premis en finalitzar el joc. La temàtica, és clar, és la privacitat i la seguretat en Internet. Aquesta setmana hem donat el premi al guanyador de la segona edició (podeu llegir la notícia ací) i hem publicat el repte de la tercera edició que romandrà en el periòdic digital fins al febrer vinent de 2024.

I bo, sempre que podem, continuarem conscienciant a tot el nostre alumnat, tant tinguen informàtica com si no, en el bon ús d’Internet, de les xarxes socials i la privacitat de les nostres dades.

Coor. TIC