Els alumnes de 4t de l’ESO i 1r de Batxillerat, joves ambaixadors del projecte EPAS (Escoles Ambaixadores del Parlament Europeu) de l’IES Bellaguarda d’Altea, realitzem un viatge a Bèlgica del 19 al 22 d’abril de 2026. Ens acompanyen la directora del centre, Mª José Llorca i la coordinadora EPAS, Consuelo Soler, convidats per l’eurodiputada Leire Pajín.
Al llarg d’aquest viatge, visitàrem les ciutats de Brussel·les, Bruges i Gant, les quals ens han enriquit culturalment i ens han aportar experiències increïbles i, sens dubte, inoblidables.
El primer dia del viatge realitzarem una visita guiada per Brussel·les, per a conèixer la història d’alguns dels seus edificis, escultures i llocs més emblemàtics, així com ho són La Grand-Place i el Manneken Pis, entre altres. També, visitarem el museu del Xocolate de Brussel·les (Choco-Story) en el qual ens van explicar l’origen del xocolate i la seua història tan interessant; a més a més, vam poder degustar mostres de deliciosos xocolates variats.
El segon dia va transcórrer a Bruges i Gant. Primer anarem a Bruges on vam recórrer els enormes parcs i les famoses casetes tan característiques d’aquesta ciutat de somni. Vam quedar fascinats per l’arquitectura i cultura, ja que qualsevol racó que miràrem ens semblava preciós. A més, vam fer una volta amb barca pels canals de la ciutat i visitarem algunes catedrals i esglésies plenes d’història.
Cal destacar que provàrem les famoses creïlles belgues, juntament amb els seus gofres i altres plats típics, que estaven deliciosos.
Després, visitàrem la ciutat de Gant; la qual ens va deixar impressionats amb les seues imponents torres, campanars i els seus edificis històrics amb els carrers replets d’art de carrer i grafitis.
El tercer dia del viatge va ser el més important, ja que, principalment, realitzàrem la visita al Parlament Europeu; en el qual vam tindre l’oportunitat de conéixer a l’eurodiputada Leire Pajín. També visitàrem l’hemicicle del Parlament i assistirem a una xarrada sobre la Unió Europea, on ens van explicar com funciona el Parlament (seus, idiomes, normatives etc). A més, vam anar a dos museus: House of the European History i el Parlamentarium, els quals van ampliar el nostre coneixement sobre la història d’Europa i la Unió Europea.
En el quart i últim dia del viatge, de tornada a Brussel·les, visitarem l’icònic monument representatiu de Bèlgica: l’Atomium. En accedir al seu interior ens vam sorprendre els espectacles de llums i les vistes de tota la ciutat des de l’esfera més alta; a la qual vam ascendir per un dels ascensors més ràpids d’Europa.
Amb aquest quart dia conclou una experiència inoblidable a Bèlgica. En la meua opinió, ha sigut una oportunitat única per a descobrir coses interessantíssimes: una nova cultura, la deliciosa gastronomia local i, per damunt de tot, gent meravellosa de la qual he aprés lliçons molt valuoses. Ha sigut sens dubte una aventura totalment enriquidora junt amb uns companys i companyes molt agradables.
Torne a agrair a Leire Pajín per la seva invitació i a M. José i Xelo per haver-nos cuidat tan bé.
Ona Macoratti
4° ESO E





