Visita a la seu Parlament Europeu a Brussel·les

Els alumnes de 4t de l’ESO i 1r de Batxillerat,  joves ambaixadors del projecte EPAS (Escoles Ambaixadores del Parlament Europeu) de l’IES Bellaguarda d’Altea, realitzem un viatge a Bèlgica del 19 al 22 d’abril de 2026. Ens acompanyen la directora del centre, Mª José Llorca i la coordinadora EPAS, Consuelo Soler, convidats per l’eurodiputada Leire Pajín.

Al llarg d’aquest viatge, visitàrem les ciutats de Brussel·les, Bruges i Gant, les quals ens han enriquit culturalment i ens han aportar experiències increïbles i, sens dubte, inoblidables.

El primer dia del viatge realitzarem una visita guiada per Brussel·les, per a conèixer la història d’alguns dels seus edificis, escultures i llocs més emblemàtics, així com ho són La Grand-Place i el Manneken Pis, entre altres. També, visitarem el museu del Xocolate de Brussel·les (Choco-Story) en el qual ens van explicar l’origen del xocolate i la seua història tan interessant; a més a més, vam poder degustar mostres de deliciosos xocolates variats.

El segon dia va transcórrer a Bruges i Gant. Primer anarem a Bruges on vam recórrer els enormes parcs i les famoses casetes tan característiques d’aquesta ciutat de somni. Vam quedar fascinats per l’arquitectura i cultura, ja que qualsevol racó que miràrem ens semblava preciós. A més, vam fer una volta amb barca pels canals de la ciutat i visitarem algunes catedrals i esglésies plenes d’història.

Cal destacar que provàrem les famoses creïlles belgues, juntament amb els seus gofres i altres plats típics, que estaven deliciosos.

Després, visitàrem la ciutat de Gant; la qual ens va deixar impressionats amb les seues imponents torres, campanars i els seus edificis històrics amb els carrers replets d’art de carrer i grafitis.

El tercer dia del viatge va ser el més important, ja que, principalment, realitzàrem la visita al Parlament Europeu; en el qual vam tindre l’oportunitat de conéixer a l’eurodiputada Leire Pajín. També visitàrem l’hemicicle del Parlament i assistirem a una xarrada sobre la Unió Europea, on ens van explicar com funciona el Parlament (seus, idiomes, normatives etc). A més, vam anar a dos museus: House of the European History i el Parlamentarium, els quals van ampliar el nostre coneixement sobre la història d’Europa i la Unió Europea.

En el quart i últim dia del viatge, de tornada a Brussel·les, visitarem l’icònic monument representatiu de Bèlgica: l’Atomium. En accedir al seu interior ens vam sorprendre els espectacles de llums i les vistes de tota la ciutat des de l’esfera més alta; a la qual vam ascendir per un dels ascensors més ràpids d’Europa.

Amb aquest quart dia conclou una experiència inoblidable a Bèlgica. En la meua opinió, ha sigut una oportunitat única per a descobrir coses interessantíssimes: una nova cultura, la deliciosa gastronomia local i, per damunt de tot, gent meravellosa de la qual he aprés lliçons molt valuoses. Ha sigut sens dubte una aventura totalment enriquidora junt amb uns companys i companyes molt agradables.

Torne a agrair a Leire Pajín per la seva invitació i a M. José i Xelo per haver-nos cuidat tan bé.

Ona Macoratti

4° ESO E

L’IES Bellaguarda participa en una formació internacional sobre migració i joventut a Malta

Una professora de l’IES Bellaguarda ha participat recentment en el curs internacional “Realitats interculturals”, celebrat a Malta del 18 al 22 de maig, una iniciativa emmarcada en el programa Erasmus+ i coordinada per l’Oficina Europea d’Altea, EuroAltea, amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Altea.

L’objectiu principal d’aquesta formació ha estat aprofundir en la comprensió de les realitats interculturals tant a escala local com global, així com analitzar els reptes i les oportunitats que plantegen els processos migratoris en les societats actuals. Al llarg de les diferents sessions, les persones participants han reflexionat sobre com la cultura, la migració i els privilegis condicionen la convivència i han treballat estratègies pràctiques per a fomentar entorns més inclusius, respectuosos i cohesionats.

El curs ha reunit professionals de huit països diferents: Malta, Lituània, Polònia, Itàlia, Grècia, Geòrgia, Jordània i Espanya. Tot i que inicialment també estava prevista la participació de representants d’Egipte i Palestina, finalment no van poder assistir-hi.

La delegació espanyola ha estat formada per dues professionals dels Serveis Socials de l’Ajuntament d’Altea i una professora de l’IES Bellaguarda. Les tres desenvolupen la seua tasca professional en àmbits relacionats amb l’atenció i l’acompanyament de joves migrants, fet que ha permés compartir experiències, bones pràctiques i perspectives amb professionals d’altres països.

La participació en aquesta mobilitat internacional reforça el compromís de l’IES Bellaguarda amb la formació contínua del professorat, la dimensió europea de l’educació i la promoció dels valors de la interculturalitat, la inclusió i la convivència.

Acollim la visita del professorat de l’Institut agrari a Pianezza, Turín, Itàlia

La primera setmana de març vam tindre la visita de 5 professors junt amb el director de l’Istituto Istruzione Superiore G. Dalmasso. Institut agrari a Pianezza, Turín, Itàlia. El passat mes de novembre el nostre centre va realitzar una estada d’observació al seu centre i ara ens tornen la visita per observar com treballem nosaltres.

La visita va tindre lloc de dilluns a divendres amb diverses activitats: Presa de contacte, presentació al centre, introducció de l’FP  agrari al nostre centre, visita de les instal·lacions. Després varem fer una volta de medi ambient per Altea. El dimarts van realitzar la visita a la Cooperativa Agrícola de Callosa d’En Sarrià. Vam tindre sort i ja teníem començada la campanya del nispro. Amb la tècnica de la cooperativa, van veure tot el procés des de la recepció fins l’empaquetat per a exportar. A més, varem tenir la oportunitat de veure la campanya de cítrics en funcionament. El dimecres van realitzar la visita a València per a conèixer diferents aspectos cultural. El dijous van realitzar un taller d’art floral amb FP Bàsica i van conèixer els nostres projectes d’agrocompost, gestió de residus i el nostre hivernacle.

Per finalitzar la setmana, es va realitzar la visita a la Bodega Sendra González i una calçotada amb l’alumnat.

Perfeccionant la competència en anglès a Dublín.

Del 13 al 18 de març, un docent del centre IES Bellaguarda, va participar en un curs ERASMUS+ de perfeccionament de l’idioma anglès a Dublin (Irlanda), realitzat a Europass Teacher Academy de la citada ciutat.

Durant l’estada es van realitzar classes presencials centrades en la millora de la competència lingüística i comunicativa en anglès, així com activitats culturals i de convivència amb participants d’altres països europeus. Entre aquestes activitats destacaren una visita guiada per la ciutat de Dublin, sessions de ball de danses tradicionals irlandeses i una excursió a dos llocs emblemàtics de l’illa.

Aquesta experiència ha contribuït al desenvolupament dels objectius del programa ERASMUS+, especialment en aspectes com la inclusió i la diversitat, afavorint la convivència entre persones de diferents cultures i realitats socials. També ha potenciat la participació activa i l’intercanvi d’experiències educatives entre el professorat europeu assistent al curs.

El curs va incorporar recursos i metodologies relacionades amb la transformació digital aplicada a l’aprenentatge de llengües, i va fomentar pràctiques sostenibles durant les activitats i desplaçaments. A més, l’experiència ha reforçat la dimensió europea de l’aprenentatge, promovent valors de cooperació, respecte i ciutadania europea.

La participació en aquest tipus de mobilitats continua sent una oportunitat molt enriquidora tant per al professorat com per a tota la comunitat educativa, ja que permet compartir noves idees, metodologies i experiències internacionals que repercuteixen positivament en l’ensenyament.

Joan Alemany

Cap de Departament de Música

IES Bellaguarda

Celebrem el Dia d’Europa

El dia 8 de maig vam celebrar, a la plaça de l’Ajuntament, el Dia d’Europa dins del programa EPAS (Escoles Ambaixadores del Parlament Europeu). Va ser una activitat coordinada pel nostre centre conjuntament amb la regidoria de Projectes Europeus de l’Ajuntament d’Altea i la seva oficina Euroaltea.

Enguany es commemora el 40 aniversari de pertinença d’Espanya a la UE. Per a aquesta activitat, vam preparar una presentació visual sobre els beneficis de pertànyer a la Unió Europea. Investigàrem com influeix la UE en els diferents aspectes de la nostra vida diària, especialment en àmbits com l’educació, els viatges, el treball, el comerç i les oportunitats per als joves.

Enguany hem comptat amb la col·laboració del centre Comenius Lyceum Cappelle d’Holanda, que estava de visita Erasmus al nostre institut. Per a començar la jornada, les autoritats alteanes, la directora del nostre centre M. José Llorca  i la professora d’Holanda Astrid Twilt van llegir un manifest en el que van destacar el significat del Dia d’Europa i dels valors europeus, com la unió, la solidaritat, la pau i la cooperació entre països. Va ser molt interessant escoltar com la Unió Europea influeix en la nostra vida quotidiana moltes vegades sense que ens n’adonem, oferint oportunitats d’estudi, programes de mobilitat com Erasmus+, ajudes econòmiques i facilitats per a viatjar o treballar en altres països europeus. 

Després de la lectura dels manifestos, hi van haver actuacions musicals, primer la nostra companya, Paula Sevila, qui va interpretat l’himne d’Europa i després dos alumnes Holandesos van interpretar The House of the Rising Sun, cançó que parla dels valors dels joves.

A continuació, vam explicar la nostra presentació visual sobre els avantatges de pertànyer a la Unió Europea a les persones visitants de l’exposició, nosaltres en espanyol i els holandesos en anglés. El centre holandés van compartir amb nosaltres les seves costums i menjar típic del seu país. Així, vam poder conèixer una mica més de la seua cultura i conviure amb persones d’un altre país.

També van participar en la jornada  el Cicle Formatiu de Grau Mitjà d’Agrària  de l’IES Bellaguarda i IES Altaia mostrant els seus projectes.

Així doncs, ens vam reunir diferents col·lectius per a commemorar el Dia d’Europa i reflexionar sobre la importància de formar part de la Unió Europea.

Va ser una experiència molt positiva perquè, a més d’aprendre més sobre Europa i les seues institucions, també millorarem habilitats com parlar en públic, treballar en equip i preparar exposicions.

Personalment, em va agradar moltíssim participar en aquesta activitat del programa EPAS perquè em va semblar una experiència molt completa, educativa i entretinguda. Em va ajudar a valorar més totes les oportunitats que tenim per formar part de la Unió Europea i també a entendre millor la importància de la cooperació entre països. Sens dubte, tornaria a repetir una experiència així, ja que em va resultar molt interessant i enriquidora tant a nivell acadèmic com personal.

Karina Tornea 1r BAT C

Visita d’un centre turc per treballar conjuntament sobre la inteligència artificial

Del 18 al 20 de maig vam tenir l’oportunitat de rebre en el nostre institut la visita de 8 alumnes i 3 professors turcs del centre Merkezefendi Belediyesi Anadolu Imam Hatip Lisesi dins del programa Erasmus + per a treballar sobre el tema de la IA.

El dilluns 18 vam anar a la Casa de la Cultura. La jornada va començar amb la recepció per part del regidor de Projectes Europeus, Germán Manjón i la tècnica de l’oficina de Projectes Europeus Euroaltea, Paloma Verdú, qui ens va fer una petita introducció sobre el projecte relacionat amb la IA que s’està desenvolupant a Altea. Durant aquesta primera part, es va explicar la importància que té actualment la IA en diferents àmbits de la societat i com s’està treballant aquest tema des de l’entorn educatiu. Els estudiants turcs van mostrar molt d’interès.

Posteriorment, ens vam dirigir a la part superior de la Casa de la Cultura, on està el Casal Fester, on es troben les vestimentes que els alteans i alteanes porten durant la festa més important i representativa del nostre poble: Moros i Cristians. Allí els vam explicar amb detall la història d’aquesta celebració, el significat cultural que té per a nosaltres, les tradicions que es mantenen vives generació rere generació i la importància de la música, les desfilades i la vestimenta típica. També van poder conèixer sobre les diferents “penyes” i els costums que formen part d’aquesta festa tan especial.

En acabar, van participar en una visita guiada pel nostre poble. Més tard, van arribar a l’institut, els vam fer una visita guiada pel centre i per a finalitzar van assistir a la classe d’anglès de 4t ESO, on van realitzar una presentació sobre la seva ciutat, el seu col·legi i el seu país.

Al següent dia, els alumnes espanyols que formem part del programa EPAS vam realitzar una presentació basada en una enquesta que havíem dut a terme prèviament entre professors i estudiants sobre l’ús i la percepció de la IA. Vam exposar els resultats obtinguts, analitzant diferents opinions sobre els avantatges, els riscos i la influència que la IA pot tenir en l’àmbit educatiu i en la vida quotidiana. Aquesta activitat va permetre generar un intercanvi d’idees molt interessant entre tots els participants.

Després de la presentació, ens vam organitzar en diferents grups de treball per a debatre i compartir opinions sobre els temes tractats anteriorment. Va ser una oportunitat molt bona per a escoltar diferents punts de vista, comparar experiències educatives i reflexionar sobre el futur de la IA des de perspectives culturals diferents.

A més de les activitats acadèmiques, també vam tenir temps per a conversar de manera més pròxima i conèixer-nos millor. Vam parlar sobre els nostres costums, la nostra forma de vida, les nostres tradicions i diversos aspectes culturals d’Espanya i Turquia. Aquest intercanvi cultural va fer que l’experiència siguera encara més especial i enriquidora per a tots.

En acabar, van visitar diferents classes on van fer la seva presentació i també van observar com funciona el sistema educatiu espanyol.

A la tarda, van fer una caminada al Faro del Albir, on van poder observar els estupends paisatges de la nostra badia.

L’endemà, van tornar a assistir a diferents classes i després de la seva presentació van conversar en anglès amb els nostres companys i companyes d’altres cursos.

Personalment, em va encantar poder participar en aquestes activitats, ja que no sols vaig aprendre més sobre IA, sinó que també vaig tenir l’oportunitat de conèixer persones noves i viure una experiència molt interessant i memorable. Sens dubte, van ser unes jornades molt positives que van permetre fomentar tant l’aprenentatge com la convivència entre estudiants de diferents països.

Karina Tornea 1r BAT C

Visita del Comenius Lyceum Cappelle d’Holanda al nostre centre

La setmana del 5 al 8 de maig hem rebut la visita de 23 alumnes i 3 professores del centre Comenius Lyceum Cappelle d’Holanda dins del programa Erasmus+.

L’experiència amb els estudiants holandesos ha estat, sens dubte, una de les activitats més especials, divertides i enriquidores que hem viscut aquest curs.

Durant diversos dies vam tenir l’oportunitat de conviure amb ells, compartir moments únics i aprendre moltíssim sobre la seva cultura i la seva forma de vida. Gràcies a aquesta experiència no sols vam practicar idiomes, especialment anglès, sinó que també vam aprendre a relacionar-nos amb persones d’un altre país i a valorar encara més la importància dels intercanvis culturals dins d’Europa.

Des del primer moment vam intentar que se sentissin còmodes i ben rebuts. El primer dia els vam acollir en l’institut, on els férem una visita guiada pel centre i els organitzàrem diferents activitats per a conèixer-nos millor i trencar el gel. Vam realitzar un joc de paraules i també una dinàmica anomenada “el paracaigudes”, en la qual tots participàrem parlant sobre els nostres gustos, aficions i personalitats. Gràcies a aquestes activitats vam començar ràpidament a tenir confiança entre nosaltres i l’ambient va ser molt divertit des del principi.

El segon dia realitzàrem una visita guiada a València. Allí vam fer un recorregut pel centre de la ciutat i vam visitar alguns dels monuments i llocs més importants i emblemàtics. Vam passejar pels carrers més coneguts mentre apreníem coses interessants sobre la història i la cultura valenciana. Va ser un dia molt complet en el qual vam gaudir moltíssim tots junts. Als estudiants holandesos els va encantar descobrir València i nosaltres també vam gaudir molt ensenyant-los part de la nostra cultura i passant temps amb ells.

El dijous al matí van assistir a diverses classes en el nostre institut, com anglès, castellà i valencià. Així van poder veure com funciona el sistema educatiu a Espanya i com són les nostres classes normalment. Després van realitzar una presentació sobre Holanda, on ens van ensenyar informació sobre el seu país, la seva ciutat, els seus costums i moltes curiositats interessants. Va ser molt entretingut perquè vam poder comparar moltes diferències entre tots dos països i aprendre coses noves sobre la seva cultura.

Més tard vam anar al Club Nàutic, on realitzàrem activitats nàutiques, com kayak i vela. Va ser una experiència molt divertida, ja que tots participàrem junts i gaudírem molt de les activitats en la mar. Després de dinar vam continuar el dia fent una ruta fins al far de l’Albir. Durant la caminada, vam poder gaudir de les vistes estupendes de la nostra badia i continuar compartint converses i moments amb ells. Finalment, l’últim dia van tornar a assistir a classes en l’institut.

A més a més, també van participar amb nosaltres en la celebració del Dia d’Europa dins del projecte EPAS, la qual cosa va ser molt important per a tots. Ells van fer la seva pròpia presentació sobre els beneficis de pertànyer a la Unió Europea, aquesta vegada en anglès. Gràcies a ells, la celebració va ser molt més especial i internacional, i a més ens van permetre conèixer encara més el seu punt de vista i la seva experiència com a ciutadans europeus. També van compartir alguns productes típics holandesos, la qual cosa va fer l’activitat encara més interessant i divertida.

Personalment, aquesta experiència m’ha encantat. El més especial per a mi ha estat tornar a trobar-me amb estudiants del mateix col·legi holandès que ja vaig conèixer l’any passat. Em va fer moltíssima il·lusió tornar a conèixer persones del mateix institut i compartir moments amb ells. Ha estat un honor poder conviure de nou amb persones tan amables, divertides i pròximes, i crear records junts. Gràcies a aquest programa Erasmus no sols hem après idiomes i cultures, sinó que també hem creat amistats i experiències que recordarem sempre. Sens dubte, ha estat una experiència increïble que tornaria a repetir.

Karina Tornea 1r BAT C

Curs de benestar emocional impartit per Mira Buss

El benestar docent i de l’alumnat com a motor de canvi: Curs de Formació Erasmus+ amb Mira Buss.

La recent activitat formativa desenrotllada en el nostre centre es consolida com una resposta estratègica a una realitat urgent en el panorama educatiu actual. Segons dades recents, el 71% del professorat l’Espanya ha experimentat ansietat durant l’últim curs escolar, una xifra que evidencia la necessitat de situar la salut mental en el centre de l’agenda pedagògica. En este context, i sota el marc del programa Erasmus+ en la modalitat de “experts convidats”, hem impulsat una formació dissenyada per a abordar el benestar emocional no sols com una millora personal, sinó com un pilar fonamental per a garantir la qualitat de l’ensenyança i l’equilibri de l’ecosistema escolar.

Per a liderar este procés, hem comptat con la presència de l’epecialista Mira Buss del dilluns 12 al dijous 15 de gener de 2026. Amb una sòlida trajectòria com a professora de ioga i experta en salut mental, Buss ha implementat una metodologia marcadament vivencial, experiencial i corporal. La seua proposta destaca por un enfoque professional i pragmàtic que s’allunya de misticismes per a centrar-se en la curiositat i el respecte personal. A través d’esta trobada, el professorat de claustre claustre assistent al curs ha pogut explorar ferramentes d’autoregulació en un entorn de confiança, entenent que la presència conscient del docent li ho primer pas per a generar climes d’aprenentatge segurs.

L’organització d’estes jornades ha sigut una prioritat institucional, dissenyant una logística que permetera maximitzar ho impacte sense interferir en el dret a l’educació del nostre alumnat. Ho curse es va estructurar en dos dies per participant, organitzats en dos torns (matí i vesprada), una planificació estratègica per a garantir la interrupció zero de l’activitat acadèmica. Esta estructura va facilitar l’assistència de tot el claustre, fomentant una transversalitat real en integrar a docents de departaments diversos.

Durant les sessions, es va realitzar una síntesi tècnica de ferramentes orientades a l’autocura i la regulació emocional, destacant els següents continguts:

  • Consciència corporal: Pràctica de l’escàner corporal i moviments suaves de ioga educatiu per a reconnectar con el cos com un recurs d’autoregulació immediata enfront de la sobrecàrrega.
  • Tècniques de respiració: Implementació de la respiració abdominal i ho ritme 4-6 (inhalar en 4 segons, exhalar en 6) con l’objectiu tècnic d’activar el sistema nerviós parasimpàtic, facilitant la relaxació i la claredat mental en moments de tensió.
  • Mindfulness pràctic: Integració de l’atenció plena en la vida diària professional, permetent una gestió més equilibrada dels estats emocionals i una resposta menys reactiva davant els conflictes quotidians.
  • Gestió de l’estrés: Realització d’un exercici artístic de “mapes corporals” per a identificar visualment on es manifesta físicament l’estrés, permetent reconéixer senyals primerencs de desgaste abans de llegar al límit.

La transferència d’estos coneixements a l’aula constituïx l’objectiu final d’este projecte. La formació ha capacitat als docents per a aplicar dinàmiques d’entre un i cinc minuts que transformen el clima emocional del grup, tales com a respiracions col·lectives per a reduir l’ansietat abans d’un examen, pauses de silenci per a reconnectar con la tasca, revisions mèdiques emocionals ràpides o moviments conscients després d’ho recree per a afavorir la concentració. Estem convençuts que cuidar al docent se’l requisit indispensable perquè l’alumnat se senta segur, vist i acompanyat, transformant l’aula en un espai on l’aprenentatge i ho benestar caminen de la mane.

Esta iniciativa reafirma el compromís de la nostra institució con l’excel·lència educativa i la salut de la nostra comunitat. En integrar el benestar emocional com una responsabilitat professional i una prioritat pedagògica de primer orde, contribuïm als objectius de nustro pla d’acreditació, generant un valor afegit europeu que posiciona al nostre centre a l’avantguarda de la innovació docent. Gràcies al suport d’Erasmus+, continuem treballant en la innovació educativa entenent que la nostra labor pot ser més saludable, conscient, i preparar a l’alumnat per a afrontar amb èxit els reptes contemporanis.

L’IES Bellaguarda visita el Stiftsgymnasium Xanten

Un total de 10 alumnes de Batxillerat i 4rtESO de l’IES Bellaguarda i dos professores van realitzar la segona part de l’intercanvi amb el Städtisches Stiftsgymnasium Xanten, Alemanya. El mes d’octubre, l’alumnat d’Altea havia acollit al grup alemany i el grup d’Altea va viatjar a Xanten del 18 al 24 d’abril. Este intercanvi forma part del Programa Erasmus+ Escolar.

Durant la setmana que van estar en Xanten, van conviure amb les famílies d’acollida i van assistir a classes en l’institut alemany. Van tindre l’oportunitat de realitzar una presentació sobre Altea i les nostres tradicions, així com del nostre sistema educatiu. “El que més em va sorprendre va ser l’edifici del Stiftsgymnasium Xanten, que té una mescla preciosa d’història i modernitat”, diu Elena Pirkovskaia.

Així mateix, van visitar el museu arqueològic romà de Xanten i van passar un dia en Colònia. “L’assentament romà que hi havia a la ciutat de Xanten ens va deixar bocabadats, ja que no esperàvem trobar un mini Coliseu allí.”, comenta Mireia Lanuza

El grup d’estudiants alemanys va acollir perfectament a l’alumnat d’Altea i van realitzar moltes activitats junts després de les classes. “Una vesprada ens van preparar jocs i karaoke, ho vam passar en gran”, diu Bruno Aránega.

A més, l’intercanvi els ha servit per a practicar l’anglés, llengua en la qual es comunicaven. Iraida Laviós comenta que per a ella, “el millor ha sigut poder practicar l’anglés en situacions reals”.

En definitiva, l’intercanvi ha sigut molt enriquidor per a l’alumnat. “Porte a Alemanya en el cor i espere poder repetir algun dia una experiència com la que m’ha brindat el programa erasmus, al qual estic completament agraïda.”, diu Alicia Hernández.

Lucía Andrés també afirma que “repetiria esta experiència una i mil vegades més.” Eva Samarsca afigeix que recomana aquest intercanvi “perquè és una oportunitat única per a aprendre, viatjar i créixer com a persona.”

Curs de formació E+ a Finlàndia.

La setmana del 12 al 18 de febrer, a Hèlsinki i Porvoo (sud de Finlàndia), gràcies en el programa Erasmus+ del centre, he tingut l’oportunitat de participar en un curs per a descobrir com funciona cada etapa educativa del Sistema Educatiu Finlandés. A més, he pogut conviure con companys de diferents comunitats autònomes, fins i tot de participants de Sud-amèrica, con els que pogut conéixer el país i la seua cultura. 

Hem descobert les diferències i semblances dels diferents sistemes educatius, i la veritat es que no utilitzem una metodologia molt diferent, jo crec que la verdadera diferència està en la gestió dels recursos. La part més interessant del curs ha sigut, sens dubte, les visites als centres educatius de diferents nivells, on hem vist, en viu i en directe, com es treballa dins del centre escolar. L’atenció por partix dels alumnes, docents i equips directius ha sigut magnífica.

Quan acabàvem les classes i les visites programades als col·legis i instituts, teníem rutes guiades, podent gaudir dels seus monuments, museus i destins populars de la ciutat a l’havíem acudida.

Al final de la setmana acudim a la Universitat de Pedagogia, per a entendre el procés de formació del professorat.

Personalment, estic molt agraïda de poder haver realitzat esta formació i espere que el pròxim curs puguem posar en pràctica en el nostre centre acciones que ja han resultat ser beneficioses per a la comunitat educativa a Finlàndia.”

Myriam Boyero.

Professora de Tecnologia. IES Bellaguarda, Altea.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies