L’Erasmus a l’Institut Agrari Dalmasso de la ciutat de Turín (Itàlia) ha sigut una experiència inoblidable per als 7 alumnes del Grau Mitjà d’Agroecologia i FPB d’Agrojardineria i Composicions Florals, junt amb 2 professors, plena de moments d’aprenentatge i rialles.


L’estada Erasmus va tindre lloc del 19 d’abril al 23, des del primer dia, els estudiants italians ens van fer sentir com a casa. Van demostrar un gran companyerisme i una acollida tan bona que, en res, semblava que ens coneguérem de tota la vida. La diversitat cultural ha estat constant, compartint experiències amb italians i francesos en un ambient molt proper i divertit.
Un dels moments estelars va ser el taller de formatges italians, on vam aprendre a fer ricotta. Allí vam comprovar que fer formatge sembla fàcil… fins que ho proves. Entre pràctica i pràctica, també vam descobrir com de bé funcionava el sistema de professorat: un dedicat a la teoria i l’altre a la pràctica.

Les pràctiques amb vaques i bous tampoc es van quedar enrrere. Analitzar músculs i ossos per a producció càrnica va ser tota una experiència, sobretot per a qui no està acostumat a veure una vaca tan de prop. Tot açò, ho varem fer amb molt de respecte cap als animals, mentre apreniem sobre ramaderia, comparant formes de treballar i compartint coneixements entre alumnat de diferents països.


La visita a les vinyes d’Asti va ser un altre dels grans moments del viatge, especialment, la cata de Moscato, amb explicació detallada de tot el procés d’elaboració per part del seu mestre Vinyater. L’acitvitat va combinar aprenentatge i bon ambient.

A tot això s’afig la pràctica de llengües, ja que entre classes, visites i convivència, l’anglés, l’italià i l’espanyol van ser clau per comunicar-nos i fer amistats. A més, les activitats culturals i gastronomiques per Torí, els seus edificis històrics i els seus parcs immensos han arrodonit una experiència que ens ha ajudat a créixer tant com a estudiants com a persones.
En resum, ha sigut una mobilitat Erasmus completíssima: vam aprendre, vam compartir, vam riure… i ens emportem records per a tota la vida.













































































