DE LLIBRES, QUADRES I FRUITES

Amb el mes d’abril i maig, arriben les últimes activitats programades en el Programa del Foment Lector.

Dilluns 15 d’abril, encetàrem la Setmana Santa amb una visita a la Biblioteca de l’Hospital de València en companyia dels alumnes de 2n A i de les professores de valencià M. Josep Sanabre i Rosa Llàcer.

En aquesta ocasió els alumnes, que es portàrem de manera exemplar segons el guia, pogueren conèixer un lloc emblemàtic de la ciutat i la seua història, a més de participar en una dinàmica detectivesca  entre els corredors i les sales de la Biblioteca.

El matí va acabar amb una passejada pel casc històric de València i una  visita a la Llotja i al Mercat central, on gaudiren de  saboroses fruites i sucs naturals.

Per altra banda, ja passada la Pasqua, es van celebrar dues eixides a la Fira del Llibre de Vivers. Així el 30 d’abril, els alumnes de 1r de Batxillerat Científic i la seua professora de filosofia, Carmela Casanova, disfrutaren d’un preciós matí primaveral entre arbres i llibres, a més de riure llargament amb el conta contes de “Femení Singular”, una reflexió personal en clau femenina sobre històries quotidianes de les vides de les dones.

Dijous 2 de maig, tornàrem a visitar la Fira del Llibre, però esta vegada amb els alumnes de 1r Batxillerat Humanístic i la professora de valencià Sílvia García. En aquest cas, el matí va estar un tant inestable i rúfol, de manera que després del passeig i la gimcana que van haver de realitzar els alumnes entre les casetes de la Fira on es vam trobar, per cert, a l’exitosa autora  i exalumna del nostre centre, Marisol Sales, van decidir visitar el museu de sant Pius V, una de les pinacoteques nacionals amb més prestigi.

Amb  aquesta ressenya acabem  un llarg periple d’activitats al voltant del món dels llibres i de les institucions que promouen i dinamitzen la seua existència i divulgació. Esperem tornar de nou i amb més activitats per al curs vinent. Bon vent i molts llibres!