Poemes per a l’amor

POEMES PER A L’AMOR

De nou ens hem reunit a l’acollidora  Biblioteca del nostre Centre per tal de cantar a l’Amor.

El passat dimarts, 13 de febrer, un nombrós grup d’alumnes i professorat ens hi vam ajuntar per escoltar el que poetes i poetesses de diferents èpoques i llengües han sentit davant aquest pertorbador sentiment.

El recital es va dividir en tres parts. Una primera dedicada al món clàssic amb poemes de Catul i Safo, que van recitar de manera molt sentida alumnes de 4t B (Jesús Vergara, Toni Varela, Ana María Istrate, Daniela Figueroa) amb l’assessorament i reforç  de la seua professora de Llatí, Cristina Félix.

La segona part portava accent de dones  del segle XX, en tant que recordàrem les veus de tres poetesses, que per diferents raons han estat oblidades o relegades a un segon pla (Dulce M. Loynaz, Carmelina Sánchez Cutillas, Concha Conde), i que les retrobàrem amb les delicades veus d’alumnes de 2n d’ESO D (Cristina Filimón i M. José Medina) i 2n ESOB (Alba Hidalgo) amb la presentació d’Alejandra Sánchez i coordinació de la professora de castellà Maite Ten.

La tercera part estava constituïda per dos composicions de dos poetes molt arrelats als sabors i cultures de les seues terres ( Ernesto Cardenal i Vicent Andrés Estellés). En aquesta ocasió comptàvem amb la  inestimable col·laboració dels alumnes de 2n ESO B (Álvaro Gil i Andrés Herrera) i de 2n Batx. H ( Gerónimo Roba).

La cloenda de l’acte va ser una explosió d’art i sentiment amb la magnífica actuació musical que ens va brindar l’alumne de 2n D, Pepe , i que va deixar bocabadats a tots els assistents.