L´IES 25 D´ABRIL CONTRA LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE

ACTE A L´IES 25 D´ABRIL CONTRA LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE

(per engrandir el tamany de les fotos, polseu damunt)

img_1860img_1860» Buenos días a todas y todos. Damos la bienvenida al profesorado, al alumnado. a las representantes de la Corporación Municipal y a la asociación de mujeres que ayuda a víctimas de violencia machista. También queremos agradecer la ayuda prestada por la Concejalía de Igualdad.

Hoy celebramos el Día Internacional de la Eliminación de la Violencia contra las Mujeres. En la agenda del instituto que tenéis está la explicación de por qué se eligió este día.

Además de esto, en la agenda hay también mucha más información para prevenir la violencia machista y trabajar la coeducación, es decir, la educación en igualdad.

Las páginas dedicadas a este tema llevan como distintivo el color morado, color que representa la lucha de las mujeres y hombres por la igualdad.

Pues bien, en estas páginas de la agenda se os explica que el día 25 de noviembre se eligió en honor de las hermanas Mirabal: Patria, Minerva y María Teresa. Ellas murieron luchando por la libertad de su país, la República Dominicana, y contra las injusticias de la dictadura de Trujillo.img_1890

Eran conocidas como las “mariposas” por ser este el nombre secreto que utilizaban en sus actividades contra el dictador.

El 25 de noviembre, las hermanas Mirabal fueron introducidas a empujones en un vehículo y asesinadas a golpes junto a su chófer. Después fueron lanzadas por un precipicio para que pareciera un accidente.»

Aixina començava l´acte que, dirigit per la vicedirectora del centre, Beatriz del Hoyo, es va celebrar a l´Ágora i on va participar tot l´alumnat, professotat i treballadores i treballadors no docents. Celebrat a última hora del divendres, 25 de novembre.

img_1871Alumnat i professorat units varen cantar cançons referents al tema. Fins i tot una de les nostres conserges, Núria,  va acompanyar a la guitarra. La part musical va estar dirigida pel professor de l´assignatura Pascual Cardona.img_1856

Una peça d´art, confeccionada per l´alumnat referent al tema del maltractament, ha estat tota la setmana exposada al tauler d´escacs de l´Àgora.

Al director del centre, don Ignacio Martínez, li va correspondre tancar l´acte amb un parlament que reproduïm a continuació:

img_1924» Hui 25 de novembre de 2016 com a representant de l’IES 25 d’abril d’Alfafar, hem dirigisc a vosaltres per a commemorar el dia contra la violència masclista. No és un dia fàcil, hui recordem a totes les dones que d’una forma o un altra estan patint a diari aquesta lacra. Recordem també especialment a les que han perdut la vida, 650 en els últims 10 anys.
Segons una enquesta oficial publicada pel Institut Nacional d’Estadística d’Espanya, un 12,5% per cent de les dones majors de 16 anys han patit maltractament al llarg de la seua vida, és a dir una de cada 8. Això representaria 2,5 milions de dones majors d’eixa edat. Set de cada deu víctimes mai ho ha denunciat. ¿per què?. La meitat de les que no denuncien lleven importància al fet que havien patit, una de cada quatre temia per les represàlies, i una de cada cinc no ho va denunciar per vergonya.

Des d’ací demane a la societat, vos demane a tots i a totes implicació en aquest tema. No hem de permetre que en el nostre entorn es produïsquen casos de qualsevol tipus de violència de gènere. El problema el patixen algunes dones però desgraciadament ho és de tota la societat. Una societat que veu com passen diàriament estes coses i no és mobilitza és una societat malalta. Ajudem en les nostres relacions amb els companys, amics i família a millorar la convivència, amb les nostres actituds dia a dia i intentem no utilitzar un llenguatge sexista . Vosaltres xics i xiques desemmascareu a qui, utilitzant el poder que dóna la força, menysprea, insulta o utilitza un llenguatge ofensiu cap a les vostres companyes. Eixe és el preàmbul moltes vegades d’accions violentes que entre tots hem d’evitar.

Per últim voldria demanar un fort aplaudiment per a totes les dones que han patit esta lacra i per les que de forma anònima i silenciosa continuen patint-la.»

Farem un tractament més exhaustiu de l´acte, amb més fotografies i més declaracions per part de Beatriz del Hoyo, al número 8 de REVISTA 25, la revista del centre, que eixirà pel mes d´abril, el dia de la jornada de portes obertes.