Som comunitat educativa

Diversitat de procedències, de finalitats,
de tasques, però un mateix objectiu: treballar per
l’educació de la infància i la joventut.

El Consell Escolar de la Comunitat Valenciana es nodreix delcapital humà que proporcionen les organitzacions, associacions, confederacions, institucions i personalitats que aporten el seu punt de vista i experiència a l’hora de revisar i esmenar -si cal- normatives i de plantejar campanyes o jornades. En aquesta diversitat es troba la riquesa de les seues aportacions, que contribueixen a millorar l’escola valenciana des de totes les òptiques possibles. Alguns dels col·lectius es presenten ací, amb l’objectiu de dibuixar un esbós del Ple del CECV, i mostrar la varietat de perfils i sensibilitats que el componen.

PROFESSORAT

ANPE és un sindicat professional majoritari en l’àmbit de l’ensenyament públic. Des del 1978 ha xperimentat un fort increment d’afiliació i implantació en els àmbits estatal, autonòmic i provincial, particularment en l’ensenyament públic, gràcies a la coherència dels seus objectius i l’eficàcia de les seues actuacions. ANPE és una organització sindical oberta i plural: lliure, democràtica, independent i professional; autònoma, reivindicativa i de serveis amb seus a Alacant, València i Castelló, que ofereix als docents activitat i serveis variats. www.anpecomunidadvalenciana.es/

La Federació d’Educació de Comissions Obreres del País Valencià naix a final dels anys 70 i ha participat en el CECV des de la seua constitució. El seu objectiu principal és la defensa dels interessos laborals, professionals i pedagògics de les persones que treballen en tots els nivells educatius. La prioritat del sindicat és defensar una educació de qualitat, laica, totalment gratuïta en les etapes obligatòries, equitativa, participativa, crítica, democràtica i inclusiva, com a instrument dinamitzador d’una societat més justa, més lliure i igualitària i d’una convivència pacífica, tolerant i integradora. www.fe.pv.ccoo.es/

El CSIF representa el professorat de l’ensenyament públic en el Consell Escolar de la Comunitat Valenciana.
És un sindicat independent, despolititzat i professional, format per treballadors i treballadores públics, que defensa els drets i les condicions laborals d’aquest sector, i no té presència en l’educació concertada. És, a més, un sindicat d’àmbit autonòmic i nacional, que pertany a la Confederació Europea de Sindicats independents (CESI). www.csif.es/

El STEPV va nàixer dels moviments assemblearis que defensaven els drets laborals i un model d’escola pública, popular i valenciana i és, des de 1976, el sindicat majoritari de les treballadores i treballadors de d’ensenyament, en afiliació i en resultats de les eleccions sindicals.
Representem a tots els sectors educatius – públic, privat, niversitari, no reglat, etc.- i lluitem contra totes les discriminacions i per una societat més lliure i olidària. stepv.intersindical.org

La Federació de Sindicats Independents d’Ensenyança és el sindicat majoritari de l’ensenyament concertat i un dels més representatius en l’ensenyament privat i l’atenció a les persones amb discapacitat a la Comunitat Valenciana i Espanya. És una organització independent, professional, plural i dialogant, que forma part del CECV des de fa més de 15 anys, i que està format exclusivament per treballadors del sector. FSIE defensa els drets dels professionals de l’ensenyament i treballa per a millorar les seues condicions laborals des de 1977. www.fsiecvalenciana.com/

La Unió Sindical Obrera naix a la fi dels 50, creada i dirigida pels mateixos treballadors i treballadores per a defensar els seus drets fonamentals i condicions de vida i treball. Abraça el professorat de l’ensenyament privat, públic i de religió, milers de docents i personal d’administració i serveis a qui representem en el Consell Escolar des de 1989, defensant la pluralitat i complementarietat dels centres públics, privats i concertats. www.usocv.org/

FAMÍLES

Es va fundar el 2004, amb la unió de FAMPA Castelló Penyagolosa, FAMPA-València i FAMPA Enric Valor Alacant. Participa en el Consell Escolar Valencià des del seu origen i representa 1.082 AMPA/AFA de tot el territori, l’organització majoritària en l’àmbit autonòmic. El seu objectiu és defensar l’ensenyament públic i de qualitat, donant suport a les federacions en assumptes normatius que afecten l’educació; esdevenint punt de relació amb l’Administració; impulsant la participació de les famílies, les associacions i els consells escolars; i programant jornades i formacions sobre educació per a famílies. www.gonzaloanaya.com

La Confederació Valenciana d’APA i AMPA està integrada per les federacions Gabriel Miró d’Alacant, Humanista Manuel Tarancón de Castelló i 9 d’Octubre de València.
Fundada en 1985, és l’organització d’àmbit autonòmic de pares i mares d’alumnat d’ensenyament no universitari genuïna de la Comunitat Valenciana, i la que acumula major experiència.
El nostre objectiu principal és aconseguir una participació real de les famílies en una escola pública, democràtica i de qualitat, la que es mereixen els nostres fills i filles. covapa.org/wordpress/

ALUMNAT

La Federació Valenciana d’Estudiants porta 35 anys en el món de la participació, i representa l’alumnat dels instituts. Gràcies a la Xarxa Aitana, agrupa més de 100 associacions estudiantils i també estudiants sense adscripció.
La funció de FAAVEM és incidir en la política educativa, representant l’estudiantat en diferents institucions, i impulsar l’educació no formal, educant els i les nostres participants en diferents aspectes de la vida quotidiana, participativa i estudiantil.

PERSONAL D’ADMINISTRACIÓ I SERVEIS

La Unió General de Treballadores i Treballadors del País Valencià (UGT-PV Ensenyament) és el sindicat més antic d’Espanya (1888) i té presència en tots els sectors d’activitat i en tot el territori espanyol.
Participem en el CECV des de la seua creació. L’educació és, entre altres, element fonamental en la construcció d’una societat més justa, més cohesionada, més democràtica i solidària, i és l’aspiració constant del sindicat des de la seua constitució. https://ensenyamentugtpv.org/

TITULARS DE CENTRES
PRIVATS

La Federació de Centres d’Ensenyament de València és una organització empresarial constituïda en 1977, que agrupa titulars de centres privats i privats- concertats de tots els nivells educatius. Som una organització heterogènia formada per persones físiques, societats, cooperatives, entitats religioses i fundacions. Formem part de la Confederació Nacional de Centres d’Ensenyament (CECE) i

participem en la Conferència Empresarial Valenciana. Pertanyem al Consell Escolar Valencià des de la seua fundació.
La missió de FECEVAL és exercir com a interlocutor vàlid davant l’Administració educativa per a donar resposta a les inquietuds i necessitats dels nostres centres associats. www.feceval.com

L’organització va nàixer en 2005 vinculada a la labor de la Federació Espanyola de Religiosos de l’Ensenyança i representa 277 centres educatius -uns 167.000 alumnes- en tota la Comunitat Valenciana.
El seu objectiu és defensar i representar els interessos dels centres associats i contribuir al desenvolupament pastoral i pedagògic de col·legis, institucions i persones. Ofereix una proposta educativa dinàmica perquè els seus centres siguen reconeguts com a espais en els quals s’educa des dels valors de l’Evangeli i amb el diàleg com a mitjà de participació i solució dels conflictes. Escoles Catòliques destaca la seua aportació a l’educació en la Comunitat Valenciana.

PERSONALITATS DE RECONEGUT PRESTIGI EN EL CAMP DE D’EDUCACIÓ

Es tracta de persones que participen en el CECV en nom propi, amb equanimitat, per tal d’aportar a la reflexió i al debat el coneixement adquirit per l’experiència, l’estudi i la reflexió en matèria educativa. El seu nomenament correspon a la persona titular de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport.

ADMINISTRACIÓ EDUCATIVA

Representants de diferents departaments i direccions generals vinculats amb les lleis i els programes educatius. https://ceice.gva.es/va/web/educacion

FORMACIÓ
DEL PROFESSORAT

Membres de la coordinació de les diverses àrees de formació del personal docent. ceice.gva.es/va/web/
formacion-profesorado

ACADÈMIA VALENCIANA DE LA LLENGUA

L’AVL és una institució participativa i oberta a la societat contemporània que, determina la normativa lingüística del valencià, i ha de vetlar per l’ús públic i social de la llegua pròpia. www.avl.gva.es/web/avl/inici

DIRECCIONS DELS CENTRES DOCENTS

L’Associació de Directores i Directors d’Infantil i de Primària del País Valencià es va fundar l’any 2007, i participa en el CECV des de 2016.
L’Associació representa el col·lectiu de directores i directors de l’escola pública d’infantil i primària, amb un total de 500 socis i sòcies. Millorar i dignificar la funció directiva, crear xarxa amb organitzacions i administracions per a la millora de la qualitat i l’equitat educativa i defensar l’escola pública són alguns dels objectius d’ADIP PV. A més, ADIP PV és membre de la Federación Española de Directores de Infantil y Primaria.

La Unió de Cooperatives d’Ensenyament Valencianes es va constituir el 1998, i està integrada com a sectorial d’educació en la Federació Valenciana d’Empreses Cooperatives de Treball Associat (FEVECTA).
A la Comunitat Valenciana existeixen 73 escoles cooperatives, que operen en els diferents nivells de l’ensenyament, des de l’infantil fins a l’universitari, i on es formen més de 25.000 alumnes. Són majoritàriament centres concertats amb una alta vocació de servei públic i amb una aposta per la innovació educativa arrelada al medi i a les comunitats de què formen part.

www.ucev.coop

INSPECCIÓ EDUCATIVA

La seua intervenció es concreta sobre els centres i les activitats que integren el sistema educatiu no universitari, públics i privats, en l’àmbit de la Comunitat Valenciana.
Les seues funcions i atribucions venen determinades per la normativa, i el seu objectiu és assegurar el compliment de les lleis, garantir els drets i observar el compliment dels deures dels participants en els processos d’ensenyament i aprenentatge, la millora del sistema i la qualitat i l’equitat de l’ensenyament. //