Marinera i mariner

Marisa Moreno ens va visitar la setmana passada, al torn de la marinera i mariner per a l’alumnat de 3r i 4t.

Estava sorpresa de veure el treball que havíem realitzat als murals i els va aprofitar junt a la presentació que portava preparada, per a explicar el seu ofici i l’activitat marinera.

Va projectar imatges sobre la barca de la família, els treballadors i les seues funcions, tipus de pesca i la pesca de tresmall, entre altres coses. També ens va mostrar una estrela de mar i cargols de gran grandària.

Amb les preguntes de l’entrevista, preparades per l’alumnat, van resoldre tots els dubtes despertant gran interés el que passava amb la mola de peixos i la xarxa quan quedava atrapat algun tauró; el preu d’una barca de pesca; els kilos de peix capturats al dia; així com el salari dels mariners i marineres.

Aquesta setmana han visitat el port i la llotja de Dénia. Allí, Paco Galán, mariner, els ha mostrat les barques, el pòsit i la subasta de peix.

Ha fet un recorregut per les instal·lacions. Així, han aprés el recorregut del peix des del mar fins a la venda, el paper del gel, el funcionament de la subasta, la reparació de xarxes i moltes coses més!

Agraïm a Marisa i Paco, antics alumnes de la nostra escola, la seua implicació i atenció!!!