Política i polític

Ja hem tingut el plaer de rebre a la primera parella d'antics alumnes de l'escola. El curs de 6é ha entrevistat a Vicent Grimalt i Melani Ivars, regidora i alcalde de la localitat, que han donat resposta a les preguntes formulades per l'alumnat en relació al seu ofici.

D'entre altres:

Des de joves tenieu en ment entrar en la carrera política?

Què penseu de la igualtat de gènere al vostre treball?

Com vos vau sentir al ser votats?

Quina ha estat la decisió que ha pogut posar en perill la vostra carrera?

Del que vam parlar destaquem la llista cremallera (llista xic-xica-xic-xica-xic-xica de forma equitativa), també la gran alegria i emoció de l'alcalde al tornar a ser recolzat pel poble, o la sorpresa de Melani al formar part de l'Ajuntament, sent la número 12 de la llista.

Al torn obert de paraula, davant la curiositat de l'alumnat, l'alcalde va relatar com era l'escola quan ell assitia: eren "Les Graduades"; el dissabte de matí feien classe; els xics entraven per "niños" i anaven al primer pis, amb mestres de sexe masculí; les xiques entraven per l'altra part, "niñas," utiltizaven el segon pis i tenien mestres dones; no podien mesclar-se en cap moment, fins i tot tenien torns de pati diferents. L'alumnat no s'ho podia creure...

Va ser una jornada molt interessant!

Agraïm a Vicent i Melani la seua participació i esperem amb il.lusió les pròximes entrevistes.

#somalumnat #somofici #som+grans

WhatsApp Image 2022-03-31 at 13.07.08 (3)
WhatsApp Image 2022-03-31 at 13.07.08 (4)
WhatsApp Image 2022-03-31 at 13.07.08