Visita al superodinador Tirant

Ahir, l’alumnat de primer curs de Sistemes Microinformàtics i Xarxes (SMR) de l’IES Conselleria va gaudir d’una emocionant excursió educativa a la Universitat de València per conèixer de prop l’ordinador Tirant.

Aquesta visita especialment organitzada va oferir als estudiants l’oportunitat de comprendre de manera pràctica els conceptes teòrics que han après en el curs, relacionats amb els sistemes informàtics i les xarxes. L’ordinador Tirant, situat a les instal·lacions de la Universitat de València, és un dels supercomputadors més potents i avançats tecnològicament d’Espanya.

Acompanyats pels seus professors, els estudiants van ser rebuts per membres de l’equip de recerca de la Universitat de València, que van compartir els coneixements i experiències relacionades amb el funcionament de l’ordinador Tirant i la seua utilització en diferents àmbits, com ara la investigació científica, l’anàlisi de dades i el processament de gran volum de informació.

Durant la visita, els alumnes van tenir l’oportunitat d’observar les intricades tècniques de l’ordinador Tirant, incloent els seus components, com ara processadors avançats, memòria de gran capacitat i sistemes de refrigeració especialitzats. També van poder conèixer els diferents projectes en què aquesta potent eina tecnològica està involucrada, els quals abasten àrees com l’astronomia, la medicina, la física de partícules i la intel·ligència artificial.

L’IES Conselleria agraïx a la Universitat de València la seua col·laboració en l’organització d’aquesta visita, que ha estat fonamental per enriquir la formació dels estudiants de SMR i motivar-los a continuar aprenent i explorant noves oportunitats en el camp de la tecnologia.